همشهری آنلاین: در پی تهاجم روز چهارشنبه گروه تروریستی داعش به اطراف شهر الرمادی مرکز استان الانبار عراق، درگیری های شدیدی میان تروریست ها و نیروهای دولتی رخ داد.

 درگیری شدید میان نیروهای عراقی و داعش در استان الانبار

به گزارش ايرنا به نقل از  آسوشیتدپرس از بغداد به نقل ساکنان استان انبار، تروریست های داعش در حمله بامدادی روستاهای سجاریه، البوغانم و صوفیه در نزدیکی رمادی مرکز استان انبار را که تاکنون تحت تسلط نیروهای دولتی بود، را اشغال کرده اند.

ساکنان رمادی افزودند که درگیری هایی نیز در حومه های شرقی رمادی و در فاصله حدود 2 کیلومتری ساختمان های دولتی رمادی به وقوع پیوسته است.

تروریست ها در روستای صوفیه به یک پاسگاه پلیس با بمب حمله کرده و یک نیروگاه برق را اشغال کردند.

به گفته ساکنان محلی که به علت نگرانی از امنیت جان خود به شرط ناشناس ماندن سخن می گفتند، ارتش عراق به حملات هوایی برای پشتیبانی از نیروهای دولتی دست زده است.

مقام های امنیتی عراق برای اظهارنظر در این باره در دسترس قرار نداشتند.

ساکنان محلی افزودند که تروریست های داعش در حدود ظهر چهارشنبه با حمله به 3 دهکده دیگر در شمال شرقی رمادی، جبهه دیگری علیه نیروهای دولتی گشودند.

تهاجم اخیر داعش در حالی صورت می گیرد که این گروه تروریستی در ماه آوریل با حمله گسترده نیروهای دولتی، از شهر تکریت در شمال بغداد بیرون رانده شد.

سرتیپ تحسین ابراهیم سخنگوی وزارت دفاع عراق نیز روز چهارشنبه با بیان اینکه تروریست های داعش، پیشروی هایی در برخی بخش های استان انبار داشته اند، افزود:نیروهای تقویتی و کمکی به این استان اعزام شده اند و برای پشتیبانی از نیروهای عراقی، عملیات هوایی نیز اجرا شده است.

ابراهیم گفت که اوضاع تحت تسلط نیروهای دولتی است و این مشکل در ساعت های آتی برطرف خواهد شد.

تهاجم داعش با سفر روز سه شنبه حیدر العبادی نخست وزیر عراق به واشنگتن و ملاقات وی با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در باره تهاجم داعش هم زمان شده است.

در همین حال دستکم 43 تن در حملات تروریستی 2 روز گذشته داعش و القاعده در داخل و حومه بغداد، جان خود را از دست داده اند.

همچنین شبکه تلویزیونی دولت عراق به نقل از سپهبد عبدالواحد السعدی فرمانده ارتش عراق در استان صلاح الدین بدون ذکر جزییات اعلام کرد که نیروهای ارتش عملیات گسترده ای را بر بازپس گیری بخش هایی در اطراف تکریت آغاز کرده اند.

داعش در تهاجم تابستان سال گذشته مناطق مهمی از شمال و غرب عراق را اشغال کرد.

کد خبر 292339

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha