سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان این که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شامگاه ۲۵ فروردین وارد تهران می شوند، گفت: از نظر ما هیچ موردی بدون پاسخ نمانده است.

ایران و آژانس

به گزارش ایرنا، بهروز کمالوندی  در حاشیه نشست تحلیل بیانیه سوئیس که در پژوهشگاه فرهنگ و مطالعات فرهنگی برگزار شد، در جمع خبرنگاران به حضور بازرسان سازمان بین‌المللی انرژی اتمی در تهران اشاره کرد و اظهارداشت: در طول یک سال و نیم گذشته براساس بیانیه‌ای که در تهران بین یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی امضا شد قرار بود گام به گام جلو برویم که دو گام را ما برداشتیم.

وی ادامه داد: هفت موضوع وجود داشت، بعد 13 موضوع و در گام سوم 5 موضوع که در دو مورد سوالاتی داشتند که هنوز هم سوالاتی را مطرح می‌کنند و ما نیز همچنان به آنها جواب می‌دهیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: مقاله‌ای در خصوص انتقال نوترونیک و همچنین انفجارات در مریوان دو موضوع مذکور است که ما جواب‌های لازم را داده‌ایم.

کمالوندی یادآور شد: مقاله‌ای که آنها می گویند در گذشته هم گفته بودیم مقاله علمی است اما آنها می‌گویند کاربرد دو گانه دارد و ما گفته‌ایم علمی است و شاهد مدعا این که در نشریات چاپ شده است و اگر کاربری غیر از این داشت، منتشر نمی‌شد.

وی خاطرنشان کرد: همکاران سازمان انرژی اتمی در این مورد توضیحات لازم را داده‌اند. وی همچنین گفت: در مورد مریوان هم ما از بازرسان دعوت کردیم تا منطقه‌ای که می گویند در آن انفجارات قوی رخ داده را بازدید کنند، کتبی، شفاهی یا در قالب یادداشت توضیحی، هم نماینده ایران در آژانس و هم من توضیح دادیم اما هنوز این اقدام انجام نشده است.

وی با بیان این که پنج نفر از بازرسان آژآنس شامگاه 25 فروردين وارد تهران می‌شوند، افزود: والینتا، معاون سازمانی آژانس و آپارو از جمله این 5 نفر هستند که شامگاه 25 فروردين وارد تهران می‌شوند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی یادآور شد: مذاکرات این هیات فردا برگزار می‌شود و شب نیز بازمی گردند.

کمالوندی خاطرنشان کرد: از نظر ما هیچ مورد باقی نمانده که جواب نداده باشیم، مقاله را توضیح دادیم و درمورد مریوان هم اعلام کردیم که می‌توانند بازدید کنند.

کد خبر 292191

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha