سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در بدو ورود به مادرید پایتخت اسپانیا، گفت وگو در مورد روابط با اتحادیه اروپا، مسایل منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، روابط دوجانبه و اقتصادی و وضعیت مذاکرات هسته ای را از جمله اهداف سفرش به این کشور بیان کرد.

به گزارش ایرنا ، ظریف در نخستین دقایق بامداد سه شنبه در بدو ورود به فرودگاه «آدولفو سوارز باراخاس» مادرید در جمع خبرنگاران افزود: موضوع های بسیار مهمی در سطح منطقه‌ای به خصوص موضوع یمن و مسایل نگران کننده دیگر ناشی از گسترش و حضور عناصر افراطی در منطقه وجود دارد که مشکلات مشترک کشورهای منطقه و سایر اعضای جامعه بین المللی است.

ظریف با یادآوری اینکه اسپانیا عضو غیردائم شورای امنیت است، ادامه داد: در دیدار با مقام های اسپانیایی در مورد کشورهای نزدیک به حوزه خاورمیانه که از افراط گرایی داعش در شمال افریقا نگرانی دارند نیز بحث و گفت وگو خواهیم کرد.

وی به روابط اقتصادی ایران و اسپانیا نیز اشاره کرد و گفت: روابط اقتصادی ایران با کشورهای اروپایی بویژه اسپانیا به دلیل تحریم ها کاهش یافته است.

وی به سفر سال گذشته وزیران خارجه اسپانیا و پرتغال به تهران اشاره و خاطرنشان کرد: آنها در سفر به ایران، زمینه‌های از سرگیری و گسترش روابط اقتصادی را بحث کردند و اکنون در این سفر آن موارد را بار دیگر بحث و بررسی می‌کنیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران اکنون وارد یک مرحله جدیدی از گفت وگو و همکاری با همه کشورها از جمله اسپانیا شده که در گذشته، مواضع مناسب‌تری با یکدیگر داشتند؛ امیدواریم با مواضع و برخورد سازنده بتوانیم روابط را بهتر کنیم.

ظریف روز دوشنبه در سفری یک روزه به آستانه پایتخت قزاقستان رفت. وی قرار است در پایان سفر به مادرید، به پرتغال سفر کند.

کد خبر 292173

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha