دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۰
۰ نفر

ده تاریخ مهم زندگی هیلاری کلینتون که به طور رسمی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ اعلام آمادگی کرد به قرار زیر است:

hillary clinton

واحد مركزي خبر به نقل از فرانس‌پرس گزارش داد:

تولد،‌ 1947

هیلاری رودهام در 26 اکتبر در شیکاگو، در خانواده‌ای متوسط ساکن حاشیه شهر، به دنیا آمد.

کلینتون در کتاب خاطرات زنده می‌نویسد: من در میانه قرن بیستم به عنوان یک آمریکایی متولد شدم؛ در زمان و مکانی خوب. من آزاد بودم گزینه‌هایی انتخاب کنم که برای نسل گذشته زنان کشورم، غیر قابل دسترس بودند و اکنون برای بسیاری از زنان جهان نیز دست نیافتنی هستند.

1969، ییل

کلینتون وارد دانشکده حقوق دانشگاه ییل شد، جایی که همسر آینده اش، بیل کلینتون ،رئيس‌جمهور پيشين آمريكا را در بهار 1971 ملاقات کرد. این دو در 1975 در آرکانزاس ازدواج کردند.

کلینتون می‌نویسد: خطاب به بیل گفتم اگر تو به من می‌نگری و من به تو، می‌توانیم خود را به هم معرفی کنیم؛، من هیلاری رودهام هستم. بیل می گوید در آن هنگام حتی نامش را هم به یاد نمی‌آورد.

1978، آرکانزاس

بیل کلینتون به عنوان فرماندار این ایالت انتخاب شد. هیلاری سال‌ها بعد، قبول کرد از نام فامیل کلینتون استفاده کند.

او می‌نویسد: من ترجیح می‌دادم بیل،‌ دوباره فرماندار آرکانزاس شود تا این‌که نام فامیل خود را حفظ کنم. لذا هنگامی در دو سالگی دخترمان،‌ چلسی، بیل اعلام کرد دوباره در انتخابات شرکت می‌کند،‌ من نیز نام خود را هیلاری رودهام کلینتون گذاشتم.

1995،‌ پکن

کلینتون به عنوان همسر رئیس‌جمهور آمریکا در چهارمین کنفرانس جهانی زنان سازمان ملل متحد که در پکن ،چين برگزار می‌شد سخنرانی کرد.

او در این کنفرانس گفت: حقوق بشر، حقوق زنان است و حقوق زنان نیز همان حقوق بشر است.

1998، ماجرای لوینسکی

ارتباط بیل کلینتون و مونیکا لوینسکی، توجه ملی را برانگیخت. هیلاری در ابتدا، تکذیبیه همسرش را پذیرفت و از او حمایت کرد.

کلینتون در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی ان بی سی گفت: بیل و من به هر چیزی متهم می‌شویم، از جمله قتل، در حالی که متهم‌کنندگان ما، خود،‌ در پس پرده این اتهاماتند. از نقطه نظر من، این بخشی از تقابل‌های سیاسی با همسر من است.

سال 2000، سناتور شدن کلینتون

دو ماه پیش از آن‌که دوره ریاست‌جمهوری بیل به پایان برسد، هیلاری کلینتون به راحتی به‌عنوان سناتور انتخاب شد.

او در گفت‌و‌گو با نیویورک تایمز گفت: چرا سنا، چرا نیویورک و چرا من؟ همه آن چیزی که می‌توانم بگویم این است که عمیقا از شرایط این ایالت مهم حفاظت می‌کنم.

سال 2002، جنگ عراق

سناتور کلینتون از جمله حامیان جورج دبلیو بوش برای جنگ ضد صدام در عراق بود.

کلینتون در سنا گفت:‌ من تایید می‌کنم که رئیس‌جمهور تلاش کرد در صورت امکان از جنگ اجتناب کند.

سال 2008، انتخابات

کلینتون در ژانویه 2007 در مرحله مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری از طرف حزب دموکرات حضور داشت ولی 17 ماه بعد، از باراک اوباما شکست خورد.

او خطاب به حامیانش گفت: از شما که 18 میلیون رای دادید سپاسگزارم.

سال 2009، وزارت خارجه

کلینتون به سمت دیپلمات ارشد آمریکا دست یافت. در این دوران از 112 کشور بازدید کرد که از جمله آنها می‌توان از کشور میانمار نام برد که در آنجا با آنگ سان سو چی ،رهبر مخالفان ملاقات داشت.

او در نخستین روز وزارتش گفت: من با تمام وجود، بر این باورم که اکنون، دوره‌ای جدید برای آمریکا است.

سال 2012، بنغازی

در سپتامبر 2012، چهار آمریکایی از جمله سفیر این کشور در حمله‌ای در بنغازی، لیبی کشته شدند. کلینتون در ژانویه 2013 در سنا مورد مواخذه قرار گرفت.

او در سنا گفت: همانطور که بارها گفته‌ام، من مسئولیت این رویداد را بر عهده می‌گیرم و هیچ‌کس بیشتر از من در این باره مسئول نیست.

کد خبر 292046

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha