شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس جمهور ترکیه بار دیگر تغییر نظام پارلمانی این کشور را به نظام ریاستی ضروری دانست.

erdogan

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ینی شفق چاپ ترکیه ، رجب طيب اردوغان ، رئيس‌جمهور تركيه جمعه 21 فروردين در مراسمی به مناسبت صد و هفتادمین سالروز تاسیس تشکیلات پلیس در ترکیه گفت : ترکیه اکنون بر سر دو راهی قرار گرفته است زیرا نظامی که با توجه به شرایط دهه 1930 میلادی تاسیس و با کودتاهای نظامی مستحکم شد دیگر قابل تعمیر نیست.

اردوغان تاکید کرد: نظام کنونی پاسخ‌گوی نیازهای ترکیه نیست.

رئيس‌جمهور تركيه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که دو دستگی در تشکیلات پلیس ترکیه موجب دو دستگی در میان مردم خواهد شد ، افزود: تشکیلات پلیس ترکیه همواره یکی از سازمان‌هایی بوده که در توطئه‌ها علیه ترکیه هدف قرار گرفتند.

او گفت : در هر دوره‌ای برخی‌ها تلاش کردند که در درون تشکیلات پلیس آتش فتنه را روشن کنند.

اردوغان ( با اشاره به حضور طرفداران فتح الله گولن واعظ مقیم آمریکا در تشکیلات پلیس ترکیه ) گفت : آخرین نمونه این اقدامات سازماندهی شبکه دولت موازی در تشکیلات پلیس مانند بسیاری از سازمان‌های دیگر بود.

اردوغان تاکید کرد: در داخل و خارج ترکیه همچنان برخی تلاش‌ها برای تضعیف و آسیب‌زدن به ترکیه ادامه دارد اما ترکیه کنونی ترکیه گذشته نیست.

رئیس جمهور ترکیه درباره روند حل مسئله کردها نیز گفت : انتظار دارم پس از انتخابات گام‌های ملموسی در روند حل مسئله کردها برداشته شود.

کد خبر 291826

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha