همشهری‌آنلاین: انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجی امارات گفت: به نظر می‌رسد تهران بیش از کشورهای خلیج (فارس) برای اسلام آباد و آنکارا اهمیت دارد.

شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد انور قرقاش ،وزیر مشاور در امور خارجی امارات افزود: تصمیم پارلمان پاکستان در خصوص بی طرفی در یمن و حمایت از عربستان سعودی متناقض و خطرناک است.

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از الميادين،قرقاش گفت: امنیت خلیج (فارس) در معرض خطر قرار دارد و لحظه واقعی که هم‌پیمان واقعی از هم‌پیمان رسانه‌ای و کلامی را مشخص می‌کند؛ فرار رسیده است.

او از پاکستان خواست موضعی روشن به نفع روابط راهبردی خود با کشورهای عربی خلیج فارس در پیش بگیرد و افزود: حمایت اقتصادی ما از پاکستان روشن است اما حمایت سیاسی پاکستان در لحظه حساس وجود ندارد.

قرقاش تاکید کرد: مواضع متناقض و مبهم درخصوص این مسئله سرنوشت‌ساز هزینه بالایی خواهد داشت و افزود :موضع دو پهلو و متناقض پاکستان و ترکیه بهترین دلیل است که امنیت عربی از لیبی تا یمن تنها عربی است.

او ادامه داد: راه حل سیاسی در یمن مسئولیت ترکیه، ایران و عربستان سعودی است و مواضع بی طرفانه در این خصوص به بحران ادامه خواهد داد.

کد خبر 291801

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha