شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۵:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی‌ دولت‌، مردمی کردن اقتصاد کشور را از برنامه‌‌های‌ محوری‌ دولت‌ نهم‌ دانست.

به گزارش واحد مرکزی خبر، غلامحسین‌ الهام‌ با بیان این مطب گفت: ‌دولت‌ با هدف توزیع عادلانه‌ ثروت‌ و مبارزه‌ با تبعیض‌ به متقاضیان فعال سازی واحدهای تولیدی‌ و اقتصادی‌، تسهیلات‌ ویژه‌ پرداخت‌ می‌کند.

سخنگوی‌ دولت‌ که در مسجد شهید مطهری‌ آمل‌ سخنرانی می‌کرد همچنین با تاکید بر فراگیری‌ اصلاح‌ نظام‌ بانکی‌ و بیمه‌ ای‌ کشور گفت‌: دولت‌ با این‌ اقدام‌ در صدد حذف‌ هدایت‌ یک‌ سویه‌ سرمایه‌های‌ بانکی‌ و درآمدهای‌ بیمه‌ ای‌ است‌.

الهام‌ همچنین تصریح‌ کرد‌: دولت‌ به‌ هیچ‌ وجه مانع فعالیت‌های‌ بزرگ‌ اقتصادی‌ در کشور نیست‌.

وی‌ در بخش دیگری از سخنانش توسعه‌ مراکز حرفه‌ آموزی‌ در مناطق‌ مختلف‌ ایران را از برنامه های سفرهای‌ استانی‌ دولت خواند ‌و تاکید کرد:‌ در این‌ بخش‌ باید با بازنگری‌ نظام‌ آموزشی‌ کشور به‌ فکر نیازسنجی‌ آموزشی باشیم.

وی در هفته گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای ادعای وجود حساب‌های مخفی و غیرقانونی را  در دستگاه‌های دولتی تکذیب کرد.

سخنگوی دولت، در اطلاعیه‌ای با اشاره به انتشار برخی ادعاهای واهی مبنی بر وجود حساب‌های غیرقانونی در دستگاه‌ها، پیگیری این موضوع، برخورد با متخلفان و اعلام نتایج آن را به مردم خواستار شد.

متن اطلاعیه غلام‌‌حسین الهام به این شرح است: برخی نشریات خبر از کشف حجم بالایی از حساب های پنهان در دولت داده اند که انتشار این خبر به صورت مطلق این شائبه را ایجاد می کند که این حسابها متعلق و مربوط به دولت نهم است.

الهام تصریح کرد: این دولت با اعلام مکرر خود و نیز اعمال روشهای روشن و شفاف عزم خود را در مبارزه با همه مظاهر فساد مالی در دستگاه های دولتی به ملت عزیز و شریف اثبات کرده و نشان داده است که حتی شائبه فساد مالی را نیز تحمل نمی کند.

لذا با تکذیب وجود و افتتاح هرگونه حساب غیرقانونی و مخفی از جانب دولت اسلامی نهم، صریحا و اکیدا از همه نهادها و سازمان‌های نظارتی می خواهد که هرگونه حساب غیرقانونی و مخفی را مسدود و با متخلفان برخورد و آنان را به ملت معرفی کند.

سخنگوی دولت افزوده است: هرگونه کوتاهی و مسامحه در این امر خیانت به ملت شریف ایران است و این دولت دست همه افرادی که او را در برخورد با تخلفات و صیانت از حقوق ملت یاری دهند می‌بوسد.

کد خبر 29178

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز