نتایج قطعی انتخابات چهارمین دوره شورایاری‌های محلات تهران تا ۲۵ فروردین اعلام می‌شود.

رئيس هيأت نظارت بر انتخابات شوراياري‌ها روز گذشته ضمن اعلام اين خبر گفت: البته امكان دارد نتايج زودتر اعلام شود. به گفته محمد سالاري در رابطه با اين انتخابات مجموعا 1300 اعتراض و شكايت مطرح شده بود كه اين شكايات در كميته‌اي مشترك از نمايندگان هيأت نظارت، هيأت اجرايي و فرمانداري مورد بررسي قرار گرفت. وي همچنين عنوان كرد كه 90درصد اعتراضات مختومه شد و 10 تا 15درصد از شكايات مستنداتي داشتند كه مي‌شد به آنها رسيدگي كرد.

وي ادامه داد: براساس مستندات اين شكايات قابل اعتنا و نياز به بررسي بود و حتي نياز به بازشماري در برخي از شعب وجود داشت. سالاري با بيان اينكه رسيدگي به اين شكايت‌ها از ١٥ فروردين آغاز شد، گفت: در بين شكايت‌ها، درخواست‌هايي هم براي ابطال انتخابات بوده است كه هنوز به اين نتيجه نرسيده‌ايم كه صندوقي را باطل كنيم اما رسيدگي به اين شكايت‌ها طي يك الي 2روز آينده و در جلسات هيأت مركزي نظارت انجام مي‌شود. وي تأكيد كرد كه رأي هيأت نظارت، پايان‌دهنده اظهارنظرهاست و هيچ رأيي نمي‌تواند نظر اين هيأت را رد كند و بشكند اما معترضان مي‌توانند مشكل خود را از طريق مراجع قانوني 4گانه انتخابات كشور پيگيري كنند.

گفتني است بعد از ظهر روز گذشته مجمع نمايندگان استان تهران در جلسه‌اي مشترك با چند تن از اعضاي شوراياري شهر به بررسي ابعاد مختلف انتخابات شوراياري‌هاي تهران پرداختند. اينطور كه حسين طلا، رئيس مجمع نمايندگان استان تهران گفت در اين جلسه مرتضي طلايي، رئيس هيأت اجرايي انتخابات شوراياري‌ها و سالاري رئيس هيأت نظارت اين انتخابات حضور داشتند و گزارشي‌ درخصوص نحوه ثبت نام، ‌بررسي صلاحيت‌ها و نحوه برگزاري اين انتخابات و مشكلاتي كه در فرايند آن به‌وجود آمد ارائه شد. همچنين آمار مقايسه‌اي نسبت به دوره‌هاي گذشته انتخابات اعلام شد.

نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينكه برخي از نمايندگان سؤالات و ابهامات خود را درخصوص روند برگزاري اين انتخابات مطرح كردند تصريح كرد: مسئولان حاضر ضمن تأييد اين مشكلات دليل آن را نبود قانون و سازوكار قانوني كافي اعلام كردند. حسين طلا به ايسنا گفت كه قرار شد مسئولان هيأت اجرا و نظارت تمامي اعتراضات را بررسي كنند.

کد خبر 291657

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha