وانت‌های کاربراتوری روزانه ۱۵۱ تن و تاکسی‌ها روزانه ۴۵ تن آلودگی به هوای تهران می‌فرستند.

 بررسي ناوگان وسايل نقليه در شهر تهران نشان مي‌دهد كه 9.4درصد از خودروهاي سواري، 22.1درصد از وانت‌ها و 4.7درصد از تاكسي‌هاي شهر تهران را خودروهاي كاربراتوري تشكيل مي‌دهند.به گفته حسين شهبازي، كارشناس بخش انتشار و پيش‌بيني آلودگي هواي شركت كنترل كيفيت هواي تهران، نتايج بررسي‌ها و محاسبات انجام گرفته از منظر آلودگي هوا نتايج قابل توجهي از سهم خودروهاي كاربراتوري را نشان مي‌دهد.

اين محاسبات نشان مي‌دهد به‌صورت كلي 51.3درصد از آلودگي توليد شده ناشي از تردد خودروهاي سواري در شهر تهران متعلق به همان تعداد اندك خودروي كاربراتوري است كه 9.4درصد از ناوگان خودروهاي سواري شهر تهران را تشكيل مي‌دهند. بر اين اساس روزانه بيش از 400تن آلودگي به وسيله خودروهاي سواري كاربراتوري توليد شده و در هواي شهر تهران منتشر مي‌شود.

به گفته شهبازي، براساس نتايج بررسي‌ها در واحد پايش شركت كنترل كيفيت هوا، در ناوگان وانت‌هاي در حال تردد در شهر تهران 22.2درصد از كل ناوگان را وانت‌هاي كاربراتوري تشكيل مي‌دهند كه سهم 61.1درصد از كل انتشار آلايندگي توليدي ناشي از تردد وانت‌ها در شهر تهران دارند. ميزان انتشار آلايندگي توليدي روزانه وانت‌هاي كاربراتوري در شهر تهران در حدود 151تن است.

همچنين در ناوگان تاكسي‌ها 4.7درصد از كل ناوگان را تاكسي‌هاي كاربراتوري تشكيل داده، كه سهم 14.7درصدي از كل انتشار آلايندگي توليدي ناشي از تردد تاكسي‌ها در شهر تهران دارند. ميزان انتشار آلايندگي توليدي روزانه تاكسي‌هاي كاربراتوري در شهر تهران در حدود 45تن است.

کد خبر 291656

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha