همشهری آنلاین: فرمانده عملیات الانبار از شروع عملیات آزادسازی الانبار از تروریست‌های تکفیری داعش و عزم راسخ این نیروها برای آزادسازی این استان غربی عراق خبر داد.

عملیات بزرگ آزادسازی الانبار عراق آغاز شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه النهرین، قاسم المحمدی فرمانده عملیات الانبار از شروع عملیات آزاد سازی الانبار خبر داد و افزود: در این عملیات نیروهای مردمی و امنیتی و عشایری در این عملیات مشارکت دارند. این عملیات از منطقه السجاریه آغاز شده است و تا آزاد سازی کامل استان الانبار ادامه خواهد یافت.

وی افزود: نیروهای امنیتی مصمم به بیرون کردن تروریستها از الانبار و تخلیه آن از داعش هستند.

المیادین گزارش داد که نیروهای عراقی توانستند 7 روستا را در شرق الانبار آزاد کنند.

شبکه خبری المیادین همچنین گزارش داد که نیروهای امنیتی و عشایر عراق دو منطقه در شرق الرمادی را در چارچوب عملیات بزرگ الانبار آزاد کردند.

از سوی دیگر حیدر العبادی نخست وزیر عراق وارد پایگاه "الحبانیة" در شرق الرمادی شد.

تشریح جزییات بیشتری از عملیات آزادسازی الانبار

صباح کرحوت رئیس شورای استان الانبار اعلام کرد: عملیات آزادسازی همه شهرها و مناطق الانبار امروز از منطقه السجاریه درشرق الرمادی آغاز شده است. و نام این عملیات، عملیات بزرگ آزادسازی الانبار است.

وی افزود: در این عملیات نیروهای امنیتی شامل ارتش، پلیس، واکنش سریع، مبارزه با تروریسم، عشایر الانبار با حمایت هوایی بین المللی و عراقی مشارکت دارند. بیش از 10هزار نفر از عشایر در این عملیات مشارکت دارند. تاکنون پیشروی‌های خوبی به دست آمده است.‎

آغاز مسلح کردن 10هزار جنگجوی عشایر برای آزادی الانبار

عذال الفهداوی عضو شورای استان الانبار روز چهارشنبه اعلام کرد: کار مسلح کردن 10هزار جنگجوی عشایر برای مشارکت با نیروهای امنیتی در آزادسازی استان الانبار از دست گروه تروریستی داعش آغاز شده است.

وی افزود: ارتش عراق در پایگاه الحبانیه امروز کار مسلح کردن 10هزار جنگجوی عشایر را در قالب نیروهای داوطلب مردمی استان الانبار برای مشارکت آنها با نیروهای امنیتی در آزادسازی این استان آغاز کرده است. ارتش آنها را به سلاح‌های سبک و نیمه‌سنگین، مهمات و سایر تجهیزات مجهز می‌کند.

الفهداوی گفت: عملیات مسلح کردن آنها در پایگاه الحبانیه در 30 کیلومتری شرق شهر رمادی مرکز استان الانبار صورت می‌گیرد. این امر بعد از تشکیل کمیته‌ای مشترک از شوراهای مناطق و نواحی و فرماندهان امنیتی زیر نظر شورای استان الانبار انجام می‌شود.

عید عماش رئیس کمیسیون فرهنگی و رسانه‌ای شورای استان الانبار ششم ماه آوریل جاری فاش کرد: حیدر العبادی نخست وزیر عراق صهیب الراوی استاندار الانبار را مأمور قرارداد خرید سلاح و تجهیزات برای جنگجویان عشایر کرده است. وی افزود: دولت محلی الانبار در انتظار موافقت شورای امنیت ملی با این مأموریت است.

صهیب الراوی استاندار الانبار هفتم ماه آوریل جاری گفت: عشایر منطقه عامریه شهر الفلوجه آماده هستند تا کنار نیروهای امنیتی استان الانبار را آزاد کنند و آوارگان را به مناطق سکونت خود بازگردانند.

نیروهای مردمی از عبادی دستور می‌گیرند

کریم النوری سخنگوی نیروهای مردمی اعلام کرد: حیدر العبادی تاکنون درباره عدم مشارکت نیروهای مردمی در نبرد آزاد سازی موصل دستوری نداده است. نیروهای مردمی به اظهارات و مواضع مطرح شده از سوی برخی مسئولان توجهی ندارد زیرا فقط العبادی دستور تحرکات نیروهای مردمی را می‌دهد.

کشف دو گور جمعی در کاخهای صدام در تکریت

حیدر مجید سخنگوی اتاق عملیات نخست وزیری عراق از کشف دو گور جمعی در داخل یکی از کاخهای صدام معدوم در تکریت خبر داد و افزود: تروریست‌های داعش از کاخها برای شکنجه و قتل استفاده می‌کردند. تاکنون 13 گور جمعی کشف شده است که 10 گور داخل کاخ صدام معدوم و سه گور دیگر خارج از آن بوده است.

تلاش برای آزادی یک منطقه استراتژیک

عدی الخدران از فرماندهان نیروهای مردمی از هلاکت 30 داعشی در مناطق شمالی سلسله جبال حمرین خبر داد و بیان کرد: نیروهای امنیتی و مردمی در آستانه پاکسازی کامل سلسله جبال حمرین بوده است و فقط 2 کیلومتر در منطقه تحت اشغال داعش است.

وی افزود: مناطق سلسله جبال حمرین از مراکز استراتژیک مهم نزدیک منطقه الفتحه که مثلث ارتباطی میان تکریت ــ بیجی و الحویجه است محسوب می‌شود و تسلط بر این سلسله جبال مانع از فرار داعشی‌ها به مناطق دیگر خواهد شد.

عملیات علیه داعش در شرق بیجی

خالد الخزرجی رئیس کمیته امنیتی استان صلاح الدین اعلام کرد: نیروهای امنیتی طی عملیاتی در منطقه مجاور رود دجله در شرق بیجی تعدادی از داعشی‌ها را به هلاکت رساندند. عملیات کنونی با هدف نابودی داعش است به‌ویژه که داعشی‌ها در حال فروپاشی هستند و عملیات دقیق ضد آنها ادامه دارد.

کد خبر 291622

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha