همشهری آنلاین: نخستین چتربازان ژریم آل سعود در شهر عدن و مناطقی از استان ضالع یمن فرود آمدند.

 وخامت اوضاع انسانی در یمن

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی شبکه پرس تی وی در گزارشی به نقل از رسانه های محلی یمن نوشت: نیروهای طرفدارعبد ربه منصورهادی رئیس جمهور سابق و فراری یمن اعلام کردند، در حالی که جنگده‌های عربستان به بمباران یمن ادامه می دهند، تعدادی از چتربازان سعودی در استان ضالع از هواپیماهای عربستانی فرود آمدند.

چتربازان سعودی همچنین عملیات مشابهی در شهر عدن اجرا کرده اند که هدف آن حمایت از نیروهای طرفدار منصور هادی و ارسال سلاح و تجهیزات برای آنها بوده است.

پاکسازی شهر عدن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،سخنگوی انصار الله یمن از پاکسازی کامل عدن از لوث وجود اعضای القاعده و افراد مسلح طرفدار عبدربه منصور هادی خبر داد.

محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله اعلام کرد: عربستان سعودی پس از شکست در عدن تلاش کرد، جبهه های دیگری را در ابین بگشاید اما ارتش و کمیته های مردمی امنیت جاده های لودر ـ زنجبار ـ عدن را در جنوب یمن برقرار کردند.

وی همچنین از پاکسازی کامل منطقه المعلا در شهر عدن از لوث وجود القاعده خبر داد.

تلویزیون المسیره یمن، نیزگزارش داد، جنگنده های سعودی - آمریکایی پل «السیانی» بین استان «إب» و «تعز» را هدف حمله قرار دادند و خبرها حاکی است که شماری از مردم کشته یا زخمی شدند.

در حمله جنگنده های سعودی به مدرسه السبطین در شهر اب یمن ۶ دانش آموز کشته شدند.

در سیزدهمین روز تجاوز عربستان به یمن ۱۵ تن از جمله چند زن و کودک کشته و ده ها تن زخمی شدند.

همزمان صندوق کودکان ملل متحد یونیسف درباره بروز فاجعه انسانی در یمن هشدارداد.

زخمی شدن صدها تن در یمن و بیمارستان هایی که به دلیل نداشتن دارو و تجهیزات توانایی درمان این مجروحان را ندارند اوضاع انسانی در یمن را نگران کننده کرده است.

دو مجلس شورا و نمایندگان یمن خواستار توقف تجاوزات عربستان سعودی به این کشور شدند و از گروههای سیاسی خواستند به میز مذاکرات بازگردند.

وخامت اوضاع انسانی در یمن

اوضاع انسانی در یمن رو به وخامت است و امکان امداد رسانی نیز همچنان وجود ندارد. صلیب سرخ از وجود مشکلات لجستیکی برای امداد رسانی سخن می گوید.

صلیب سرخ آماده است حدود چهل و هشت تن دارو و تجهیزات جراحی را با هواپیما یا کشتی به یمن بفرستد.

کمیته بین المللی صلیب سرخ بمباران باند فرودگاه صنعا از سوی جنگنده های سعودی را مهمترین مشکل در زمینه ارسال کمک به یمن توصیف کرد.

ازسوی دیگر ،وزیرخارجه روسیه درگفتگوی تلفنی با همتای عربستانی اش گفت: ما از رهبری عربستان در عملیاتی که هیچ مبنای قانونی‌ در سطح بین‌المللی ندارد، ابراز تاسف می کنیم.

لاوروف همچنین توقف حملات به یمن و ازسرگیری گفتگوی ملی با میانجیگری سازمان ملل را خواستار شد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه درباره پیش نویس قطعنامه شورای همکاری خلیج فارس درباره یمن رای گیری می کند.

از زمان آغاز حملات هواپیمای متجاوز به سرکردگی عربستان سعودی تاکنون بیش از 800 نفر از یمنی ها شهید شدند که از این میان 180 نفر کودک و 60 نفر دیگر زن و هزار و 214 نفر از جمله 208 کودک و 186 زن زخمی شده اند.

کد خبر 291536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha