همشهری آنلاین: مجری طرح جلوگیری از آلودگی آب آشامیدنی تهران گفت: با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و گردشگران ۱۵۰ تن زباله و پسماند از رودخانه‌های منطقه جمع‌آوری شد.

۱۵۰ تن زباله با کمک گردشگران از رودخانه‌های استان تهران جمع شد

به گزارش ايرنا، محسن اسلامی‌زاده افزود: طرح جلوگیری از آلودگی آب آشامیدنی استان تهران در رودخانه جاجرود، کرج و حوضه سد طالقان در روز طبیعت انجام و از آلودگی آب این رودخانه‌ها جلوگیری شد.

وی با بیان این که هر ساله در روز طبیعت (13 فروردین ماه) حجم زیادی از زباله و پسماند در حاشیه و یا درون رودخانه‌ها توسط گردشگران ریخته می‌شد گفت: این میزان تولید زباله در روز طبیعت مشکلات فراوانی را برای سالم‌سازی آب رودخانه‌های استان ایجاد می‌کرد که شرکت آب منطقه‌ای تهران هزینه مالی و غیرمالی سنگینی را در جمع‌آوری و خارج‌سازی این میزان زباله متحمل می‌شد.

اسلامی‌زاده تصریح کرد: با هدف کاهش رهاسازی زباله در حاشیه رودخانه‌ها از سال گذشته و با برگزاری نشست‌های مشترک با سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست و برنامه‌ریزی برای ایام نوروزی و روز طبیعت، فعالیت‌های مختلفی از جمله توزیع کیسه زباله و برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های متنوع برای گردشگران در نظر گرفته شد.

مجری طرح جلوگیری از آلودگی آب آشامیدنی تهران با اشاره به این که 100 هزار کیسه زباله خریداری شد گفت: در روز طبیعت 80 هزار کیسه آن در میان گردشگران توزیع شد.

وی گفت: بر اساس برآوردهای مهندسی حدود 150 تن زباله جمع‌آوری و از ورود آن به رودخانه‌ها و منابع آب‌های سطحی که تامین‌کننده آب آشامیدنی تهران هستند، جلوگیری بعمل آمد.

به گفته اسلامی‌زاده حوضه‌های آبریز جاجرود، امیرکبیر و طالقان از جمله مناطق زیر پوشش این برنامه بوده‌اند.

وی در ادامه به راه‌اندازی چهار پایگاه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی اشاره کرد و افزود: این پایگاه‌ها در مناطق میدان لشکرک، سد امیرکبیر، جاجرود ورودی سد لتیان و پارک کشفیا در لواسان برپا شد.

مجری طرح جلوگیری از آلودگی آب آشامیدنی تهران با اشاره به برگزاری جشن آب و طبیعت به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های این طرح در ایام نوروز گفت: این جشن در روز طبیعت و در شهرستان لواسان و حوزه سد امیرکبیر برگزار شد که مورد استقبال گردشگران قرار گرفت.

جشن آب و طبیعت شامل برنامه‌های متنوعی از جمله مسابقه نقاشی کودکان، مسابقه طناب‌کشی، پازل کودکان، مسابقه جمع‌آوری و تفکیک زباله، مسابقه خلاقیت با قوطی‌های دورریز، تئاتر و موسیقی زنده و توزیع جوایز بین برندگان است.

اسلامی‌زاده با اشاره به فراخوان مسابقه عکاسی گفت: این مسابقه عکاسی با چهار موضوع آب و زیبایی، آب و زندگی، آب و بحران و آب و آلودگی برای تمامی سنین برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا اول اردیبهشت ماه مهلت دارند تا هفت تصویر که با موبایل، تبلت و دوربین عکاسی شده را به نشانی ایمیل aabphoto@thrw.ir ارسال کنند.

کد خبر 291381

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha