گروه اجتماعی: حاکمیت باید وظیفه خود را در بخش ازدواج جوانان به صورت جامع انجام دهد.

رئیس سازمان ملی جوانان ضمن اعلام این مطلب گفت: در ارتباط با بحث ازدواج جوانان، یک بسته برنامه‌ای در بخش فرهنگی و اقتصادی در سازمان ملی جوانان وجود دارد که 12 برنامه فرهنگی برای ازدواج جوانان را به تصویب رسانده است و به زودی طرح‌های فرهنگی مصوب از سطح ملی به استان‌ها خواهد رسید.

حجت الاسلام علی اکبری در جلسه شورای اداری استان گیلان گفت: ما باید قبول کنیم که هنوز بخشی از ذهنیت، دغدغه‌ها و مختصات فکری جوانانمان را نمی‌شناسیم، از این رو همه را سفارش به تقویت جوان‌شناسی در کنار توجه به متغیرهای اجتماعی می‌کنیم.

رئیس سازمان ملی جوانان گسترده بودن اطلاعات نسل جدید را از جمله ویژگی‌های آنان دانست و تصریح کرد: گستردگی همراه با سطحی‌بودن اطلاعات یکی از ویژگی‌های نسل جدید است. در کنار این نکته، ما با نسلی پرسشگر و منتقد روبرو هستیم و این امر محصول آگاهی‌ها و فضایی است که در این سال‌ها در جامعه به وجود آمده است.

وی بیان کرد: ما با نسل پریشان و متحیری در طوفان اطلاعات مواجه هستیم که حتی اگر ما نیز در موقعیت آنان قرار می‌گرفتیم، وضعیتی مشابه با آن‌ها داشتیم. نسل امروز، نسلی کارکردگراست که نتایج مشهودی را دنبال می‌کند و خواسته‌هایی متفاوت از گذشته دارد. این نسل، نسل حق‌خواهی است، نسلی برخلاف نسل گذشته که تکلیف‌گرا بودند.

رئیس سازمان ملی جوانان خواستار تبدیل مدل تربیتی ظاهرگرای محدودساز به مدل تربیتی پویا و مسئولیت‌بخش شد و گفت: ما باید جوانانمان را از تربیت شکننده عبور دهیم و با تقویت هویت آنان می‌توانیم از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم و از این‌رو شیوه تربیتی ما باید تغییر کند.

کد خبر 29130

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز