همشهری آنلاین: سومین نشست وزیران خارجه ایران و کشورهای عضو این گروه در سه‌شنبیه ۱۱ فروردین، پس از یکساعت و نیم یافت و چهارمین نشست پس از یک ساعت تنفس، آغاز به کار کرد.

fiveplusone

به گزارش ايرنا، هیچ خبری از نتایج این نشست اعلام نشد. سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران هنگام عبور از کنار خبرنگاران به سوال‌های آنها پاسخي نداد

در این جلسه علاوه وزیران خارجه ایران، آمریکا، انگلیس، چین، فرانسه و آلمان هم حضور داشتند.

ریاست هیات روس را در غیاب سرگئی لاوروف، سرگئی ریابکوف به عهده داشت.

فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه ، وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا و هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا از دیگر حاضرین این نشست یک ساعت و نیمه بودند.

برخی از تحلیل گران می‌گویند: در صورتی که لاوروف به جمع بقیه وزیران خارجه گروه 1+5 حاضر در سوئیس بپیوندند، نشانه‌های دود سفید در آسمان لوزان مشاهده خواهد شد، اما برخی دیگر از صاحب نظران سیاسی عقیده دارند نشانه‌های دود سیاه هم می‌تواند وزیر خارجه روسیه را به لوزان برساند.

  • بحث‌ها ادامه دارد

یک مذاکره کننده ارشد تیم هسته‌ای ایران خبر خبرگزاری اسوشیتدپرس را رد کرد و گفت: هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

آسوشیتد پرس خبر داده بود که مذاکرات با اعلام توافق طرفین برای 'ادامه مذاکرات در فاز جدید' تمام می شود و یک بیانیه کلی مشترک به همراه اسنادی که حاکی از پیشرفت کافی برای ادامه مذاکرات است منتشر خواهد شد.

این مذاکره کننده ارشد در واکنش به این خبر گفت: بحث‌ها همچنان ادامه دارد و تصمیمی گرفته نشده است.

کد خبر 290861

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha