همشهری آنلاین: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اخبار مربوط به پیش‌بینی وضعیت هوا تا پایان هفته اول فروردین ماه را اعلام کرد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت آب و هوای کشور طی چند روز آینده گفت: در پی ورود سامانه جدید بارشی از غرب به کشور طی روزهاي چهارشنبه و پنج‌شنبه در نیمه غربی شاهد بارش باران و گاهی رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ و وزش باد خواهیم بودکه این بارش‌ها در کوهستان‌های شمال غرب و رشته کوه البرز به شکل برف هستند.

گودرزي گفت: از جمعه، این سامانه بارشی فعالیت خود را روی یرخی از مناطق مرکزی، دامنه‌های البرز مرکزی، سواحل جنوبی دریای خزر و جنوب کشور گسترده می‌کند و از بعد از ظهر، به تدریج نوار شرقی را در برگرفته و از بعد از ظهر شنبه نیز این سامانه از جنوب شرق و شرق کشور خارج می‌شود.

وی درباره وضعیت آب و هوای تهران گفت: تهران در روز چهارشنبه کمی ابری تا نیمه ابری و گاهی وزش باد و بارش پراکنده خواهد داشت و این وضعیت تا بعد از ظهر جمعه ادامه دارد. بیشینه دمای امروز تهران ۱۹ و کمینه دمای فردا صبح ۹ درجه خواهد بود.

اين کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: رانندگان و مسافرانی که طی روزهای اخیر قصد تردد در محورهای شمال غرب و سواحل دریای خزر را دارند، به دلیل بارش برف و لغزندگی جاده‌ها حتما تجهیزات زمستانی و لباس گرم همراه داشته باشند.

کد خبر 290566

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha