با افتتاح خطوط ۶ و ۷ متروی تهران روزانه ۷ میلیارد تومان صرفه‌جویی در سوخت انجام می‌شود.

مترو

به‌گفته هابيل درويش مديرعامل شركت متروي تهران، تا پايان سال 95 پرونده ساخت مترو در تهران بسته مي‌شود كه براي تحقق آن به 12هزار ميليارد تومان اعتبار نياز است و بايد به‌صورت ميانگين ماهانه 600ميليارد تومان براي ساخت مترو پرداخت شود.
درويش با اشاره به اينكه دولت بايد 50درصد اعتبار مورد نياز ساخت مترو را پرداخت كند، گفت: دولت در تخصيص فاينانس‌ها اقدامات لازم را انجام دهد و اين در حالي است كه شهرداري تهران در بودجه سال آينده اعتبار خوبي را براي ساخت مترو پيش‌بيني كرده است به‌طوري كه بيشترين سهم را در بودجه ساخت مترو داشته است.

وي درباره آخرين اقدامات صورت‌گرفته در ساخت مترو اظهار داشت: 90درصد بخش شمالي خط3 مترو و ايستگاه فرودگاه مهرآباد انجام شده و تنها 10درصد از برنامه افتتاح بخش شمالي خط3 مترو فرودگاه امام‌(ره) عقب هستيم. اميد است تا پايان خرداد اين عقب‌ماندگي نيز جبران شود. درويش خاطرنشان كرد: در اين خط 30هزار كارگر فعاليت مي‌كنند كه گمنام هستند. خط7 مترو داراي 25 ايستگاه است و اميدواريم براساس زمانبندي از ميدان تجريش تا ميدان صنعت تا پايان سال94 به بهره‌برداري برسد.

اما ديروز تونل‌سازي‌ فاز نخست خط7 مترو با رسيدن دستگاه حفار مكانيزه (TBM) به ميدان صنعت به اتمام رسيد. به‌گفته بهمن اسكندري مجري پروژه خط7 متروي تهران 2بخش تونل جنوبي- شمالي به طول 13كيلومتر و تونل غربي، شرقي 12كيلومتر درخط 7 مترو وجود دارد. در تونل جنوبي - شمالي اين خط تاكنون 10كيلومتر حفاري شده ودر بخش غربي - شرقي نيز 7كيلومتر حفاري تونل صورت گرفته است.

وي با تأكيد بر اينكه فاز اول اين خط از خيابان مولوي و 17شهريور شروع شده و تا ميدان صنعت ادامه دارد، گفت: اين فاز 16كيلومتر است كه با اتمام عمليات تونل‌سازي‌ آن، روز دوشنبه TBM به ميدان صنعت رسيد. از سويي ركورد تونل‌سازي‌ در يك‌ماه گذشته ركوردي بي‌نظير بوده است. چرا كه طي يك‌ماه گذشته در تونل جنوبي - شمالي 582متر تونل‌سازي‌ و در تونل غربي- شرقي 250متر تونل‌سازي‌ صورت گرفته است كه ثبت ركورد 850متر تونل‌سازي‌ در يك‌ماه ركوردي بي‌نظير است. مجري پروژه خط7متروي تهران با تأكيد بر اينكه در حركت TBM از بزرگراه همت به شيخ فضل‌الله با اختلاف ارتفاع مواجه بوديم، گفت: ارتفاع بايد 9متر باشد كه ما در اين بخش با سرباره 6متر تونل‌سازي‌ را ادامه داديم.

وي تأكيد كرد: اكنون فاز نخست خط7 مترو در بخش تونل‌سازي‌ 100درصد و در بخش ايستگاه 30درصد پيشرفت فيزيكي داشته است. البته با توجه به اينكه زمين 3 ايستگاه از اين بخش هنوز تكميل نشده از منظر ايستگاه‌سازي‌ از زمانبندي عقب افتاده‌ايم كه در آينده حتما جبران خواهد شد.

کد خبر 290151

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha