دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۳
۰ نفر

برگ برنده مدیران جدید تلویزیون انگار بدون حاشیه به مقصد نمی‌رسد؛«در حاشیه» مهران مدیری که قرار است (یا بود؟) نوروز ۹۴ از شبکه ۳ پخش شود، حالا با نامه بلندبالای وزیر بهداشت به محمد سرافراز گرفتار همان بلایی شده که چند‌ماه پیش آن را تا مرز توقیف و توقف همیشگی برد.

مهران مدیری

به گزارش همشهري، هر چند بازنويسي فيلمنامه و استقرار مديران تازه‌نفس در بلندي‌هاي جام جم، «اتاق عمل» ديروز و «در حاشيه» امروز را از گرفتاري نجات داد و به مهم‌ترين سريال نوروزي تلويزيون تبديل كرد اما نامه روز گذشته سيدحسن هاشمي به رئيس صدا و سيما با موضوع تامل بيشتر در پخش سريالي با موضوع پزشكان، محاسبه‌هاي مديران سيما را به هم ريخت؛ معضلي كه شايد فقط با نشست مشترك وزير بهداشت و رئيس صدا و سيما و رفع دغدغه‌هاي احتمالي جامعه پزشكي حل شود.

در بخش‌هايي از نامه دكتر هاشمي به سرافراز با اشاره به اجراي طرح تحول نظام سلامت و سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري آمده است: مهم‌ترين سرمايه مشترك جامعه پزشكي و مردم «اعتماد» است و بي‌ترديد موفقيت طرح تحول نظام سلامت و تداوم انجام آن در آينده، منوط به همدلي و همكاري همه اجزاي حاكميت و تلاش براي فرهنگ‌سازي مناسب در اين حوزه است. همين واقعيت، حساسيت توليد هرگونه برنامه در حوزه پزشكي را در شرايط حاضر دوچندان مي‌كند.

وزير بهداشت با تأكيد بر تأثيرگذاربودن سريال‌هاي مديري افزوده است: ‌اينكه سريال در حاشيه در نهايت چه تصويري از نظام سلامت به‌عنوان يك نهاد اجتماعي ارائه مي‌كند، بسيار مهم است و نگراني عمده اينجانب اين است كه تصوير كلي حاصل از اين سريال از بيمارستان، پزشك، پرستار و ساير اجزاي نظام سلامت در ذهن مخاطب، نمايي غيرقابل اعتماد، نااميدكننده و آكنده از انواع ناهنجاري‌ها و فسادها باشد.

دكتر هاشمي ضمن ارائه سابقه تعامل با مديران پيشين و فعلي تلويزيون و توليدكنندگان سريال براي رفع دغدغه‌هاي جامعه پزشكي و همچنين جلسه با رئيس جديد سازمان صدا و سيما، اظهار اميدواري كرده كه پخش سريال طنز در حاشيه از سال آينده تداعي‌گر مقابله رسانه ملي با ويژگي برجسته دولت (اجراي طرح تحول نظام سلامت) نباشد.

کد خبر 290048

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha