همشهری آنلاین: کی‌روش گفت از دبیرکل فدراسیون فوتبال درخواست کردم اگر به عملکرد من اعتقادی ندارد کار را تمام کرده و بنده را اخراج کند چرا که هم شخص من و هم هواداران این توقع را داریم که همان طور که با صلح و آرامش به ایران آمدم در آرامش هم بروم.

کارلوس کی‌روش

به گزارش ایسنا، کارلوس کی‌روش در نشست خبری خود در فدراسیون فوتبال گفت: دلیل اصلی این نشست اعلام اسامی بازیکنان اردوی اتریش و دیدار تدارکاتی با شیلی و سوئد است. این بازیکنان با توجه به جام ملت‌های آسیا و مشاهداتی که از آنها در مسابقات لیگ داشته‌ایم، برای بازی با این دو تیم دعوت شده‌اند. ما بیست و چهار بازیکن را برای این اردو در نظر گرفته‌ایم.

سرمربی تیم ملی فوتبال درباره بازی با شیلی و سوئد خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ها بازی با شیلی و سوئد از پیش تعیین شده بود که بازی‌های مهمی هستند. ما فقط این فرصت را داریم که در این زمان با این دو تیم بازی کنیم. تا قبل از قرعه‌کشی جام‌جهانی ما این فرصت را داریم که در این بازی‌ها شرکت کنیم؛ چرا که بعد از آن مسابقات لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا شروع می‌شود. طبق برنامه مقدماتی جام‌جهانی روسیه از تیر سال 94 آغاز می‌شود و ما برای صعود به این جام باید از خرداد 94 کارمان را آغاز کنیم.

وی همچنین اضافه کرد: این تنها فرصتی است که بررسی‌هایمان را قبل از شروع مسابقات که در مقدماتی جام‌جهانی است انجام دهیم. ما در بازی با شیلی و سوئد این فرصت را داریم که بازیکنان را ارزیابی کنیم و با توجه به تحلیل‌هایمان به جمع‌بندی برسیم.

کی‌روش درباره دعوت آزمون و جهانبخش به تیم ملی خاطرنشان کرد: اعتقاد من این است که ما به این دو بازیکن احتیاج داریم. در سراسر جهان اولویت اول تمامی فدراسیون‌ها تیم ملی بزرگسالان است. در چند سال گذشته این فرصت را نداشتیم که با تیم‌هایی در استاندارد شیلی و سوئد آن هم بدون هیچ هزینه‌ای بازی داشته باشیم اما دلیل انجام این بازی این است که ما در چهار سال گذشته اعتباری برای تیم ملی کسب کرده‌ایم.

وی نایب رئيسی کفاشیان را در آسیا به دلیل موفقیت تیم ملی ایران در تورنمنت‌های مختلف عنوان کرد و ادامه داد: دو سال است که رنکینگ اول آسیا را در اختیار داریم و به همین دلیل برای کسب اعتبارات متعدد برای تیم ملی به آزمون و جهانبخش نیاز داریم. من قبلا هم با خاکپور و کاشانی صحبت‌هایی داشته‌ام. کاشانی در آن جلسات دغدغه‌ روزهای استراحت من را داشتند که رئیس فدراسیون هم از این دلایل مطلع هستند. ما در مورد آزمون و جهانبخش صحبتهایمان را با هم انجام داده‌ایم و خود خاکپور هم موافق این بود که ما این دو بازیکن را در اختیار داشته باشیم و از اعتبار ایران دفاع کنیم.

کی‌روش با اشاره به این که باید با توجه کافی راجع به برخی مسائل صحبت کند، گفت: نمی‌توانیم راجع به لغو مسئله‌ای صحبت کنیم که اصلا هماهنگ نشده بود. گاهی به طور مثال شما آرزو دارید که تعطیلات را در جزایر مدیترانه بگذارنید ولی اگر پول نداشته باشید نمی‌توانید بگویید که این برنامه کنسل شده است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره منتفی شدن دیدار با تیم ملی فوتبال ایتالیا گفت: نمی‌توانیم راجع به لغو بازی‌ای صحبت کنیم که کاملا هماهنگ نشده بود و بابت 90 دقیقه بازی یک و نیم میلیون دلار بپردازیم. آخرین باری که با تیم ملی برزیل بازی کردیم چه دستاورد مستقیمی حاصل شد؟ تنها نتیجه 3 بر صفر بازی بود که بازیکنان را عصبی کرد و ضربه دیدند و هیچ دستاورد دیگری به دست نیامد و این مسئله نیز تنها نظر من است. بهتر است به جای یک و نیم میلیون دلار 500 هزار دلار بپردازیم و در مقابل دو تیم خوب دیگر بازی کنیم و یک میلیون دلار باقی مانده را به فوتبال ساحلی، سالنی، بانوان و زمین‌های لیگ اختصاص دهیم که منجر به پیشرفت فوتبال ایران می‌شود.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان این که هوشمندانه نیست که فرصت بازی رایگان مقابل تیم‌های ملی فوتبال شیلی و سوئد را از دست بدهیم، گفت: باید مقابل این دو تیم خوب بازی کنیم و بازیکنان‌مان بتوانند کسب تجربه کنند. باز هم تاکید می‌کنم که این نظر من است؛ هر چند ممکن است افراد تحصیل کرده دیگری نظرات بهتری داشته باشند.

کی‌روش همچنین در مورد جلساتش با رییس و دبیرکل فدراسیون فوتبال اشاره کرد و گفت: این صحبت‌ها مربوط به یک جلسه نبود بلکه دو جلسه در این رابطه برگزار شد. من نمی خواهم راجع به این مسائل که کمی هم ناراحت کننده است، صحبت کنم. حدود سه یا چهار روز پیش بود که با ریاست و دبیرکل فدراسیون فوتبال جلسه داشتم و مقصود این جلسه صحبت درباره تیم ملی و آشنایی با اسدی به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال بود.

او ادامه داد: در طول آن جلسه به خاطر صحبت‌هایی که از دبیرکل فدراسیون شنیدم شوکه شدم. مطمئنا هیچ اجباری نیست که من به عنوان سرمربی تیم ملی با کمال احترامی که برای همگان قائل هستم موافق صحبت‌های همه افراد و مباحثی که در آن جلسه مطرح شد، باشم. تصمیم گرفتم مدتی فکر کنم تا بتوانم افکارم را به خوبی منعکس کنم. بسیار شفاف بود که صحبت‌های انجام شده تفاوت پایه‌ای بسیاری با یکدیگر داشت و این موضوع بین من و دبیرکل فدراسیون فوتبال بود تا جایی که شخص بنده به حداقل استانداردهای ایشان هم نمی‌رسم.

کی‌روش با بیان این که طبق این صحبت‌ها اسدی علامت سوالی جلوی عملکرد من و کاری که طی چند ساله اخیر انجام شده است، گذاشت، گفت: هر چند که این علامت سوال گذاشته شد اما ایشان گفتند که من باعث شور و شعف در بین مردم ایران شده‌ام؛ هرچند که او از عملکرد من راضی نبوده است.

وی ادامه داد: این صحبت‌ها مربوط به نتایج به دست آمده بود و هیچ تفاوتی بین من و مربیان دیگر نبوده است. علاوه بر این در معرفی بازیکنان جوان و آموزش مربیان نیز ایشان اعتقاد داشتند که من کاری نکرده‌ام. دبیرکل دائما می‌گفتند ما و من نفهمیدم منظور از این ما کیست؟ برای من ناراحت کننده است که چنین صحبت‌هایی را می‌شنوم. ایشان گفتند که ما می‌توانستیم مربی دیگری بیاوریم. وقتی صحبت از ما می‌شود، شاید منظور افراد سطح بالای تحصیل کرده است. دبیرکل عنوان کردند که شاید در حال حاضر احمقانه باشد که من را برکنار کند یا این که منطقی نیست که بخواهند من را تغییر دهند. اما طبق این صحبت‌ها من باید در حال آماده‌باش قرار بگیرم که چنین اتفاقی خواهد افتاد. گویا من نتوانسته‌ام رضایت دبیرکل فدراسیون و افرادی که نماینده آن‌هاست را جلب کنم. شاید ایشان جزو همان 12 نفری هستند (در رای‌گیری برنامه 90) که از کار من رضایت نداشتند.

کی‌روش ادامه داد: گاهی اوقات افراد عصبانی یا ناراحت می‌شوند اما من در مورد این جلسات نه عصبانی و نه ناراحت بودم. تنها روز گذشته از دبیرکل فدراسیون فوتبال درخواست کردم که به من کمک کند و اگر چنین اعتقادی دارد کار را تمام کرده و بنده را اخراج کند چرا که هم شخص من و هم هواداران این توقع را داریم که همان طور که با صلح و آرامش به ایران آمدم در آرامش هم بروم.

کی‌روش ادامه داد: همان طور که مطلع هستید و دبیرکل هم می‌داند، در طول 4 سال گذشته برای جام جهانی و جام ملت‌های آسیا مشکلات زیادی داشتیم. حقوق نگرفتیم و پاداشی برایمان در نظر نگرفتند ولی به جای این که به مشکلات‌مان رسیدگی کنند، این حق را ندارند که از عملکرد ما هم راضی نباشند. آقای دبیرکل به جای تشکر از ما به خانواده ما توهین کرد. ایشان به ما می‌گوید که از عملکرد ما راضی نیستند و ما احساس می‌کنیم که به خانواده ما توهین شده است. از کفاشیان می‌خواهم که راه‌حلی را در نظر بگیرد که احترام هواداران و دو طرف حفظ شود. این گونه کار کردن قابل قبول نیست. باز هم می‌گویم لطفا راه حلی به ما بگویند که ما در آرامش کار کنیم. در شرایطی که ما غالبا حدود 10 ماه حقوق نگرفته‌ایم ولی باز هم ادامه داده‌ایم. من توانستم با توجه به شیوه‌های خودم انگیزه را در کادر فنی و بازیکنان به وجود آورم. وقتی دبیرکل چنین صحبتی را با توجه به کار من و کادر فنی انجام می‌دهد دیگر نمی‌شود، ادامه داد.

او درباره بازگشتش مجددش به ایران گفت: من 33 سال تجربه مربی‌گری دارم که 4 سال آن مربوط به ایران است. به تمام نقطه نظرات احترام می‌گذارم. در زندگی با تمام سختی‌ها و صحبت‌ها زندگی کرده‌ام و در جایگاهی نیستم که در مورد فدراسیون کنونی صحبت کنم. دلیل این که برگشتم به خاطر کفاشیان، بازیکنان و هواداران خوب ایران و کارهایی بود که این کشور برای من انجام داده است.

کی‌روش با بیان اینکه کفاشیان مسئول مستقیم رسیدگی به مسائل ماست گفت: چطور می‌توانیم با دبیری کار کنیم که اعداد و ارقام عملکرد من و برانکو را کنار هم می‌گذارد آن هم در شرایطی که پولی به ما پرداخت نشده است تا ثابت کند که من و برانکو چگونه کار کرده‌ایم. چرا در آن اعداد و ارقام نیامده بود که در دوران سرمربی‌گری من و برانکو چه تعداد بازی دوستانه داشتیم و چرا در آن ارقام نبود که برانکو بازیکنانی نظیر دایی، کریمی و مهدوی‌کیا را داشت که در لیگ‌های برتری اروپایی کار می‌کردند. آیا فکر می‌کنیم که من احتیاج دارم چنین شمشیری در فدراسیون پشت من باشد یا نه؟

وی ادامه داد: آیا من احمق هستم. خیلی شفاف است که احتیاجی به این صحبت‌ها ندارم. در نهایت از دبیرکل فدراسیون و افرادی که نماینده ایشان است می‌خواهم که کار را تمام کنند و یک بار برای همیشه بازی را تمام کنند.

کد خبر 289990

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha