مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رفع مشکل سکونت جمعیت رو به افزایش بریتانیا از نگاه گروهی به واسطه بنای برج‌ها و آسمان‌خراش‌های بلند در شهرهای این کشور ممکن خواهد‌بود،‌ راه حلی که موجب مسدود شدن نور خورشید و تاریک‌تر شدن معابر شهرهای انگلستان خواهد‌شد.

براساس گزارش اينديپندنت، يك شركت معماري بين‌المللي براي رفع اين مشكل طرح بناي دو برج  بدون سايه را ارائه كرده‌است، برج‌هايي كه با همكاري يكديگر نور خورشيد را به درون خيابان‌ها و كوچه‌ها باز مي‌تابانند.

برج

طرح اين برج‌ها را شركت معماري NBBJ در راستاي مناقشاتي كه برسر رشد روزافزود برج‌ها و ساختمان‌هاي بلند در بريتانيا درگرفته‌است، ارائه كرده‌است. تنها در شهر لندن، بيش از 230 برج در دست ساخت هستند، درحالي كه ساخت برج‌هاي مرتفع در ديگر شهرهاي انگلستان از قبيل منچستر و ريدينگ نيز رشدي سريع دارند.

طرح اين شركت شامل دو برج منحني و زاويه‌دار است تا ميزان سايه در آنها به حداقل برسد. طراحان اين برج‌ها با استفاده از معادلات رياضي تمامي زواياي تابش خورشيد در طول سال را محاسبه كردند و اطلاعات آن را در طراحي دو برج مورد استفاده قرار دادند.

برج‌ها به شكلي طراحي شده‌اند تا بتوانند نور خورشيد را در مناطقي كه پايين‌تر از آنها قرار گرفته،‌ پراكنده سازند تا علاوه بر از بين بردن سايه‌هاي خود، از وقوع فاجعه‌اي مشابه آنچه در سالا 2013 در لندن رخ داد نيز پرهيز كنند. در سال 2013 برجي به نام واكي‌تاكي در اثر اشتباه در محاسبات طراحي به شكلي بنا شده بود كه پرتو‌هاي شديد و پرحرارت خورشيد را روي زمين متمركز مي‌كرد، شدت حرارت اين پرتوها به اندازه‌اي بود كه مي‌توانست بخش‌هاي مختلف خودروها را ذوب كند، شهروندان حتي براي نمايش شدت حرارت نور خورشيد در زير اين برج،‌با استفاده از نور بازتابانده شده تخم‌مرغ نيمرو مي‌كردند.

منطقه احتمالي بناي دو برج بدون سايه جديد، گرينويچ در جنوب لندن است، اما مي‌توان اصول ساخت آنها را در هرجاي ديگري از شهر به‌كار برد. شركت NBBJ طراحي ساختمان‌هايي براي شركت‌هاي بزرگي از قبيل آمازون،‌گوگل، سامسونگ و مايكروسافت را به عهده داشته‌است.

کد خبر 289973

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha