تعداد بازدید‌کنندگان برج میلاد در سال ۹۳ نسبت به سال گذشته ۵۶ درصد رشد داشته است.

برج میلاد

عليرضا شريفي، مديرعامل برج ميلاد در نخستين نشست خبري خود با خبرنگاران كه در آخرين روزهاي سال93برگزار شد، اين خبر را اعلام كرد. وي همچنين به تشريح ويژه‌برنامه‌هاي عطر ياس به مناسبت نوروز سال 94پرداخت. به‌گفته وي اين جشنواره از 27اسفندماه آغاز مي‌شود و تا 14فروردين ادامه خواهد داشت و بازديدكنندگان مي‌توانند از ساعت 10صبح تا 10شب از برنامه‌هاي مختلف تدارك ديده شده دراين جشنواره بهره‌مند شوند.

به گفته مديرعامل برج ميلاد از آنجايي كه آغاز سال 94با ايام شهادت حضرت فاطمه(س) همزمان شده در سراي فاطمي غرفه‌هاي كتاب و نرم‌افزار تدارك ديده شده كه امكان شناخت سيره حضرت زهرا(س) را براي بازديد‌كنندگان ازاين سرا فراهم مي‌سازد. دراين سرا همچنين غرفه حجاب، سبك زندگي و جلسات مشاوره‌اي نيز فراهم شده است. در سراي كودك نيز 13كارگاه آموزشي اعم از سفال، قصه گويي، پخت نان، نمايش، بادكنك و آسمان آبي، زمين پاك تدارك ديده شده است.

مديرعامل برج ميلاد درباره سراي سوغات و صنايع‌دستي نيز گفت: دراين سرا از 20استان كشور با موضوع فرهنگ، آداب و سنن شركت مي‌كنند و دركنار آن در سراي اقوام نيز از 6قوم ايراني دعوت شده تا با برپايي چادر ضمن ارائه محصولات خود به معرفي آداب و رسوم هر قوم بپردازند. سراي تفريحات و سرگرمي و سراي گردشگري هم از ديگر بخش‌هاي جشنواره نوروزي برج ميلاد هستند.

شريفي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود موضوع ساعت زمين را مطرح كرد. براين اساس قرار است روز هشتم فروردين به مناسبت ساعت زمين چراغ‌هاي برج ميلاد نيز به‌مدت يك‌ساعت خاموش شود. مديرعامل برج ميلاد همچنين در پاسخ به سؤال همشهري درباره زمان راه‌اندازي نيروگاه برق برج ميلاد گفت: نيروگاهي در ضلع شرقي برج ميلاد ساخته شده كه هم‌اكنون آماده بهره‌برداري است و توان توليد 4مگاوات برق را دارد. به گفته شريفي تست‌هاي آزمايشي اين نيروگاه انجام شده و قرار است ارديبهشت سال آينده به بهره‌برداري برسد. بنابراين گزارش سوخت اين نيروگاه از گاز است و تمام مجوزهاي لازم را ازسازمان محيط‌زيست و مجموعه برق تهران دريافت كرده است.

کد خبر 289942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha