مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۷
۰ نفر

مصوبه دولت مبنی بر مشروط‌کردن واردات خودرو‌های خارجی به اسقاط خودروهای فرسوده، موجب عبور تعداد اسقاط خودروها تا مرز ۳۲۰ هزار دستگاه از ابتدای امسال تا‌کنون و صرفه‌جویی ۴۰۰ میلیون لیتری بنزین شد.

خودرو

با حضور معاون اجرايي رئيس‌جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست مراسم عبور تعداد اسقاط خودروهاي فرسوده از مرز 320هزار دستگاه برگزارشد. در اين مراسم رئيس ستاد مديريت حمل‌ونقل و سوخت كشور با بيان اينكه انتظار مي‌رود تا پايان امسال شمار خروج اسقاط خودروهاي فرسوده به ٣٥٠ هزار دستگاه برسد، افزود: با خروج بيش از 320هزار دستگاه خودروي فرسوده، مصرف سالانه بنزين ٤٠٠ ميليون ليتر كاهش يافته و ميزان آلايندگي هوا نيز ٢٢ برابر كمتر شده است.

عليرضا فيض بخش با اشاره به مصوبه دولت در مهر‌ماه ١٣٩٢ مبني بر اينكه به ازاي هر خودروي وارداتي 4خودروي فرسوده بايد از رده خارج شود، گفت: تاكنون حدود يك‌چهارم از انباشت حدود 1.5ميليون خودروي فرسوده از رده خارج شده و سالانه 50تا 60هزار خودروي سواري به ناوگان خودروهاي فرسوده اضافه مي‌شود.

وي با بيان اينكه در مجموع تعداد خودروهاي فرسوده در سال آينده با درنظر گرفتن اسقاط به شيوه معادل‌سازي‌ خودروهاي سنگين حدود 2.5ميليون دستگاه و بدون معادل‌سازي‌ حدود يك ميليون و 700هزار دستگاه خواهد بود، افزود: اسقاط بيش از 300هزار خودروي فرسوده همچنين موجب كاهش 11.5درصدي سوانح رانندگي شده است چرا كه براساس آمارها ٤٥درصد تصادفات مربوط به‌خودروهاي وانت و سواري بوده است.

  • فناوري قرون وسطايي اسقاط

در اين مراسم معاون اجرايي رئيس‌جمهور نيز با بيان اينكه شيوه نادرست قبلي دريافت پول به ازاي صدور گواهي اسقاط خودروهاي فرسوده موجب انباشت 8هزار ميليارد تومان منابع مالي دولت در ستاد حمل‌ونقل سوخت شده و نظارتي بر آن وجود نداشت، افزود: از ابتداي سال‌جاري تاكنون ٣٢٠ هزار دستگاه خودرو‌ي فرسوده اسقاط شده اما بايد علاوه بر نوسازي خودروها از طريق واردات و توليد، راهكارهاي تشويقي و تنبيهي براي از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده استفاده شود. محمد شريعتمداري با انتقاد از فناوري قديمي در مراكز اسقاط خودرو افزود: در حال حاضر ازفناوري قرون وسطي در مركز اسقاط استفاده مي‌شود كه لازم است شرايط لازم براي به‌كارگيري تكنولوژي جديد فراهم شود.

کد خبر 289939

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha