همشهری آنلاین: بازار انواع لوازم تزیینی در روزهای پایانی سال تقاضای بیشتری دارد و از رونق نسبی برخوردار شده است؛ هرچند که به گفته فروشندگان، قیمت لوازم تزیینی ثبات چندانی ندارد و بازار غلط‌ انداز آن معمولا با نوسان روبرو است.

لوازم تزیینی

ايسنا نوشت: بازار لوازم تزیینی که عمده آن وارداتی است و چینی‌ها سهم بیش از 80 درصدی در آن دارند، از جمله بازارهایی است که در ایام مختلف سال مشتریان خود را دارد. با وجود آنکه معمولا لوازم تزیینی و فانتزی در اسفندماه با اقبال بیشتر مردم مواجه می شود، برخی فروشندگان از نوسان و بالا رفتن قیمت این لوازم گله‌مند هستند.

به گفته کارشناسان، علیرغم اینکه عمده وسایل تزیینی از نفت تهیه می‌شوند و هزینه تمام شده آنها از قیمت نفت تبعیت می‌کند، در ماه‌های اخیر به جای کاهش، روند افزایشی داشته‌اند اما فروشندگان می‌گویند با وجود بالا رفتن قیمت برخی لوازم تزیینی، میزان فروش آنها نسبتا مناسب است.

در میان انواع لوازم تزیینی گوی‌های تزیینی، انواع مجسمه، شمع‌های معطر، چراغ‌های تزیینی، آب نما، گل‌های مصنوعی، سبد تزیینی و ساعت دیواری از فروش بیشتری برخوردار هستند. همچنین لوازمی چون تلفن‌های قدیمی، ساعت پاندولی و گرامافون قیمت‌های بالاتری در بین لوازم تزیینی دارند که فروش‌شان نسبت به کالاهای دیگر کمتر است.

قیمت انواع لوازم تزیینی

در بازار لوازم تزیینی، قیمت‌ها بسیار متفاوت است و نمی توان سقف یا معیاری برای تعیین قیمت در نظر گرفت لذا میانگین‌ قیمت‌ها در این گزارش مد نظر قرار گرفته است؛ بر این اساس ساعت‌های دیواری تزیینی در قیمت‌های مختلف از 20 هزار تا بعضا چند صد هزار تومان عرضه می‌شوند. ساعت های ایستاده بزرگ تزیینی نیز 500 هزار تومان به بالا فروخته می‌شوند.

همچنین گلدان‌های تزیینی که در جنس‌های مختلف اعم از سرامیکی، چینی، کریستال و ... عرضه می‌شوند از 15 هزار تومان قیمت دارند که در اندازه‌های بزرگتر و جنس مرغوب‌تر قیمت‌شان میلیونی می‌شود.

انواع مجسمه‌ در اندازه‌های کوچک نیز قیمتی حدود 10 تا 150 هزار تومان دارند. گوی‌های تزیینی رومیزی نیز 18 تا 45 هزار تومان، فندک و پیپ تزیینی 40 تا 120 هزار تومان قیمت دارند.

تابلوهای تزیینی نیز بسته به اندازه، طرح، جنس و کیفیت‌شان قیمت‌های بسیار متفاوتی دارند؛ به طوریکه نرخ‌ آنها از 18 هزار تومان آغاز می‌شود و تا چندین میلیون نیز قیمت دارند.

انواع شمع های معطر تزیینی نیز که تقاضای بالایی هم دارند از 5000 تومان قیمت شان شروع می‌شود و بعضا تا حدود 80 هزار تومان هم عرضه می‌شوند. جاشمعی و شمعدان‌های تزیینی بسته به نوع و جنس‌شان قیمت‌شان متفاوت است و شمعدان‌های کریستال قیمت‌شان به میلیون هم می‌رسد.

قیمت انواع گل مصنوعی شاخه‌ای 10 تا 50 هزار تومان، گرامافون نیز از 60 تا 500 هزار تومان، تلفن قدیمی تزیینی 190 تا 250 هزار تومان، آب‌نماهای خانگی نیز 60 هزار تا یک میلیون تومان قیمت دارند.

بشقاب‌های دیواری تزیینی و سنتی نیز قیمت‌هایشان از 30 هزار تومان آغاز می‌شود. انواع آباژور نیز بسته به مدل رومیزی یا ایستاده آن از 140 هزار تومان به بالا قیمت دارد.

یادآور می شود، این قیمت‌ها به صورت میانگین از بازار لوازم تزیینی منزل است چراکه معمولا لوازم تزیینی و فانتزی شاخص تعیین قیمت ندارند و قیمت‌هایشان همچون تنوع در عرضه، بسیار متفاوت است.

کد خبر 289697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha