همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری، ناوشکن موج ۲ از موج ۱ پیشرفته تر است که در همین راستا ناوشکن های بعدی نیز از ناوشکن های دماوند و جماران پیشرفته تر ساخته می شود.

حبیب الله سیاری

به گزارش ایرنا از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری با بیان اینکه پروژه موج مربوط به ساخت ناوشکن های پیشرفته ادامه دارد، افزود: همانطوریکه مقام معظم رهبری فرموده بودند عمل کردیم و بر این اساس ناوشکن موج 2 از موج یک پیشرفته تر است؛ ناوشکن های بعدی نیز از این دو ناوشکن دماوند و جماران پیشرفته تر ساخته می شود.

وی با بیان اینکه ملت باید به فرزندان خود ببالند که چنین دانش و تخصصی در ساخت ناوشکن دارند، ادامه داد: ناوشکن دماوند دارای سامانه های نوین و پیشرفته ای از جمله راداری، شنودی و سلاح است.

دریادار سیاری با بیان اینکه ناوشکن پیشرفته دماوند با فناوری روز دنیا ساخته شده و از قابلیت های رانشی و قدرت مانور و سرعت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: ساخت این ناوشکن را مرهون خون پاک شهدا و تأکیدات مقام معظم رهبری هستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه دریای خزر یکی از مهمترین مناطق در قاره آسیا بوده و از مناطق ژئوپلتیک جمهوری اسلامی ایران است، گفت: دریای خزر با شرایط خاص خود تأثیر بسیاری در معادلات منطقه ای دارد.

وی با بیان اینکه خزر دارای منابع غنی آبزیان و نفت و گاز است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران دریای خزر را دریای صلح و دوستی می داند، ایران با قابلیت حضور در دریای خزر، امنیت مرزهای دریایی خود را افزایش می دهد.

دریادار سیاری گفت: باید با همکاری کشورهای همسایه و حاشیه خزر دست به دست هم دهیم و با برقراری و ارتقای امنیت خزر، فرصت بهره برداری از منابع اقتصادی این منطقه را برای کشورهای حاشیه خزر فراهم سازیم.

کد خبر 289600

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha