دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: کاخ سفید دوشنبه موضع «جانبدارانه» برخی سناتورهای جمهوری خواه مجلس سنا را که نامه‌ای سرگشاده برای تهران ارسال کرده و در آن هشدار داده‌اند هر گونه توافق درباره برنامه هسته‌ای تنها با موافقت کنگره دائمی خواهد شد، به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، کاخ سفید دوشنبه موضع «جانبدارانه» برخی سناتورهای جمهوری خواه مجلس سنا را که نامه ای سرگشاده برای تهران ارسال کرده و در آن هشدار داده اند هر گونه توافق درباره برنامه هسته ای تنها با موافقت کنگره دائمی خواهد شد ، به شدت محکوم کرد.

جاش ارنست سخنگوی رسمی کاخ سفید گفت: این نامه ادامه تلاشهای جانبدارانه با هدف تضعیف قدرت (باراک اوباما) رئیس جمهور بر رهبری سیاست خارجی آمریکا به شمار می رود.

47 نفر از 54 سناتور جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا در نامه ای سرگشاده به «مقامات جمهوری اسلامی ایران» هشدار دادند کنگره تنها قدرتی است که می تواند تحریمهای اعمال شده بر ضد ایران را که در سالهای گذشته به صورت قانون صادر شده است لغو کند.

ارنست افزود: این مسئله نشان می‌دهد جمهوری خواهان آشکارا می گویند هدفشان از بین بردن مذاکرات است. این مسئله سوال‌هایی را در خصوص هدف کسانی که این نامه را امضا کرده اند مطرح می کند.»‌

وی درباره «تلاش برخی از جمهوری خواهان برای ایجاد تماس مستقیم با طرفداران تندروی در ایران» ابراز تاسف کرد.

سخنگوی کاخ سفید افزود مذاکرات کنونی «تنها بین آمریکا و ایران نیست» بلکه بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک است که چین ، آمریکا ، فرانسه ، انگلیس ، روسیه و آلمان را شامل می شود.

ارنست از جمهوری خواهان که از ژانویه گذشته اکثریت را در کنگره در اختیار دارند خواست به جای تلاش برای تضعیف موضع رئیس جمهور، پیشنهادهای واقعی ارائه کنند.

کد خبر 289501

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha