مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۵
۰ نفر

پس از یک سال اقدامات سلبی به‌منظور جلوگیری از مزاحمت‌های نمایشگاه‌داران اتومبیل که به جز هنگام تخلیه و بارگیری هر خودروی صفر و ایجاد ترافیک سنگین در معابر، بعضا با پارک خودرو در پیاده‌روها موجب اختلال در تردد شهروندان می‌شدند، بحث توسعه مراکز خرید و فروش خودرو در مبادی ورودی شهر در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت.

رضا قديمي، مديرعامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهرداري تهران در اين‌باره گفت: در شروع كار با گسترش اين مراكز از 3 به 5مركز، توانستيم 10برابر ظرفيت گذشته در آنها جانمايي كنيم.

علاوه بر اين طي جلسات متعدد تصميم گرفته شد تا تسهيلات ويژه‌اي در اختيار فروشندگان خودروهاي خارجي قرار گيرد تا اين نمايشگاه‌ها نيز از شهر خارج شوند. در اين‌باره قديمي از دعوت تمامي بخش‌هاي خصوصي براي سرمايه‌گذاري در «سرزمين ايرانيان» سخن گفت كه در نزديك‌ترين فاصله به تهران و روبه‌روي فرودگاه امام، محدوده شهر پرند واقع شده است. ضمن اينكه سرمايه‌گذاري در اين محل به‌عنوان منطقه ويژه اقتصادي باعث مي‌شود تا نمايشگاه‌داران بدون پرداخت عوارض گمركي در اين مجموعه فعاليت كنند. بنابراين به‌طور قطع قيمت هر خودرو بسيار كمتر از قيمت آن در شهر خواهد بود.

مديرعامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل همچنين گفت: بزرگ‌ترين گمرك كشور و بزرگ‌ترين پيست تست دنيا نيز در اين منطقه ويژه اقتصادي راه‌اندازي شده است به اين معني كه امكان تست خودرو قبل از خريد در اين مجموعه وجود دارد. وي در نشست خبري كه به مناسبت راه‌اندازي شهر خودرو در پرند برگزار شده بود، به خبرنگاران گفت: در مراكز خريد و فروش خودرو علاوه بر اينكه اصالت خودروها به تأييد ناجا مي‌رسد، امكان شماره‌گذاري در محل، خدمات‌دهي گمرك جمهوري اسلامي ايران و بانك نيز در اين محل مهيا شده است. علاوه بر اين به‌منظور رفاه حال مراجعه‌كنندگان به اين مجموعه، براي خانواده‌ها امكانات رفاهي نظير شهربازي، پارك آبي، زمين گلف، چوگان و هتل درنظر گرفته شده است. مديرعامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل با بيان اينكه كمپين آسمان آبي، زمين پاك با محوريت توجه به خط سفيد به‌عنوان خط حقوق عابران پياده در دستور كار مديريت شهري است، گفت: طي يك سال اخير بيش از 600 خودرو از مقابل پياده‌روهاي نمايشگاه‌ها جمع‌آوري شده كه در واقع اين اقدام ما در جهت توجه به اين كمپين است.

کد خبر 289391

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha