همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: این همایش تلاش دارد با پژوهش‌های مستند و با بهره‌گیری از کلام فرماندهی معظم کل قوا الگوهای فرماندهی مطلوب را جمع‌آوری کند و در اختیار یگان‌ها و مراکز نظامی قرار دهد.

احمدرضا پوردستان‌

به گزارش مهر، نخستین همایش علمی «تبیین الگوی فرماندهی مطلوب از منظر فرماندهی کل قوا» با حضور فرماند‌هان، امیران و سردان عالیرتبه ستاد کل نیروهای مسلح و همچنین سرلشگر سید حسن فیروز‌آبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، حجت‌الاسلام آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش، امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز (یکشنبه) در سالن همایش‌های دانشگاه افسری امام علی (ع) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سرهنگ علیرضا شیخ، رئیس مرکز مطالعات، تحقیقات و تدوین آئین‌نامه‌های رزمی نزاجا به تشریح اهداف این همایش پرداخت.

وی با بیان اینکه شناخت منویات فرماندهی معظم کل قوا بر اساس حکم شرع بر عهده فرماندهی سازمان‌ها و نهادها قرار دارد، اظهار کرد: نیروی زمینی ارتش به منظور تحقق بخشی از شعار سال و تبیین الگوی مطلوب فرماندهان و ارائه شاخص‌های فرماندهی نظامی در مراکز زیر مجموعه،‌ اقدام به برگزاری این همایش کرد.

شیخ ادامه داد: هدف نیروی زمینی از برگزاری این همایش این بود تا با استفاده از ابزارهای همایش و عقل جمعی، به ارائه الگوهای مطلوب فرماندهی در این زمینه بپردازد.

رئیس مرکز مطالعات، تحقیقات و تدوین آئین‌نامه‌های رزمی نزاجا با بیان اینکه ما طی سه مرحله فراخوان مقاله برای این همایش اعلام کردیم، گفت: ۳۱۳ اثر ارزشمند جامعه علمی نیروهای مسلح پس از اعلام فراخوان، دریافت شد که تعداد ۲۷۵ مقاله به مرحله داوری رسید.

وی تصریح کرد: کمیته علمی با ترکیبی از نیروهای مرکز مطالعات نیروهای هوایی و دریایی ارتش، قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص)، نماینده‌ای از دانشگاه افسری امام علی (ع) و نماینده‌ای از نمایشگاه دفاع ملی تشکیل شد و سپس یک هیات ۱۸ نفره داوری از میان مقالات، پنج مقاله برتر را انتخاب کرد که در این همایش از صاحبان این مقالات تجلیل به عمل می‌آید.

در ادامه این همایش امیر احمدرضا پوردستان‌، فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان گردان‌های نیروی زمینی در سال ۸۹، اظهار کرد: فرماندهی معظم کل قوا در آن دیدار به ما فرمودند فرماندهی به معنای رهبری مجموعه خود است و وجود امکانات برای یک فرمانده سبب نمی‌شود که زیر مجموعه‌اش را فراموش کند.

وی افزود: در یک بیان کلی می‌توان گفت تدابیر فرماندهی معظم کل قوا در رابطه با ارائه شاخص‌های فرماندهی مطلوب در نظام اسلامی دقیقا مطابق شاخص‌های ارائه شده توسط امیرالمومنین (ع) است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اینکه بر همه اندیشمندان در عرصه نظامی فرض است که این مسائل و بیانات را در یک رشته به علاقه‌مندان ارائه کنند، خاطر نشان کرد: این همایش تلاش دارد با ارائه پژوهش‌های مستند و با بهره‌گیری از فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا و شخصیت‌هایی از جمله رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، الگوهای فرماندهی مطلوب را جمع‌آوری کند و در اختیار یگان‌ها قرار دهد.

کد خبر 289328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha