جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

رضا کربلایی : دولت با مصوبه مجلس مصمم است در سال آینده ۳۸ هزار و ۶۷۵ نفر را استخدام کند، این تصمیم در حالی قرار است در سال ۹۴ اجرایی شود که براساس اظهارنظر محمود عسگری معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، ژاپن با ۱۱۰ میلیون نفر تنها ۳۰۰ هزار کارمند دارد و دولت ایران با تعداد کارمندی بالای ۴ میلیون نفر، فقط ۴۵۰هزار مدیر دولتی دارد یعنی از هر ۵ کارمند یک نفر رئیس است.

نوبخت

پنجشنبه‌شب، محمدباقر نوبخت رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي راهي سازمان صدا و سيما شد تا بگويد سياست دولت در استخدام، كم‌كردن حجم دولت است و طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده و با تأمين بودجه لازم، بيش از 38هزار نفر از جوانان به استخدام در‌مي‌آيند. البته 38هزار نفر مورد نظر دولت هم‌اكنون در بدنه دستگاه‌هاي دولتي مشغول نيستند و در گذشته آزمون استخدامي شركت‌كرده‌اند، ولي چون بودجه‌اي نبوده، در صف انتظار باقي مانده‌اند. سخنگوي دولت افزود: افرادي كه در گذشته براي استخدام امتحان و آزمون داده بودند اما بودجه لازم براي به‌كارگيري آنان تأمين نشده بود، در بودجه سال آينده تأمين اعتبار شده و ادارات و استانداري‌ها مي‌توانند از اكنون تشريفات لازم براي استخدام را انجام دهند.

  • احتمال افزايش قيمت سوخت با شيب ملايم

نوبخت در اين برنامه تلويزيوني با تأكيد بر اينكه دولت سعي دارد در اصلاح حامل‌هاي انرژي كمترين فشار را بر مردم وارد كند، افزود: درصورتي كه ضرورت اصلاح حامل‌هاي انرژي باشد، بايد اين اقدام را عملي كرد اما اين اصلاحات با شيبي ملايم عملياتي مي‌شود.

  • بودجه 94 به نتايج مذاكرات تكيه ندارد

سخنگوي دولت همچنين پيش از خطبه‌هاي نمازجمعه تهران هرگونه وابستگي منابع درآمدي لايحه بودجه به‌ويژه منابع ارزي دولت در سال آينده به نتايج مذاكرات در حال انجام هسته‌اي ايران با غرب را رد كرد و افزود: حتي يك ريال از منابع پيش‌بيني شده ارتباطي به نتايج مذاكره با كشورهاي1+5 ندارد، يعني حتي يك سنت از اين بودجه براساس اينكه مذاكرات به نتيجه برسد يا نرسد، پيش‌بيني نشده است. به گفته وي، تمام منابع پيش‌بيني شده در بودجه از سوي دولت و مجلس صرفا از منابع شناخته‌شده و بدون ارتباط با نتايج مذاكرات است. نوبخت تأكيد كرد: البته دولت براي هر حالتي از پايان مذاكرات چه مثبت، چه منفي برنامه‌هاي متناسبي دارد كه حسب اقتضا از آنها استفاده خواهد كرد.

کد خبر 289136

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha