همشهری آنلاین: روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که استراتژی آمریکا در عراق برای مقابله با تکفیری‌های داعش تا حد زیادی به ایران وابسته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزرای فارس، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که استراتژی آمریکا در عراق به طور فزاینده‌ای به ایران متکی است.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در اینباره گزارش کرد که در زمانیکه «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر مذاکرات هسته‌ای با ایران، تحت فشار سیاسی جمهوری خواهان کنگره قرار گرفته است، یک پارادوکس شگفت‌انگیز به وجود آمده است و آن این است که اوباما تا حد زیادی در تلاش‌های خود برای مقابله با تکفیری‌های داعش به ایران وابسته است.

طبق این گزارش، در چهارمین روز از کمک مستشاری ایران به ۳۰ هزار نیروی عراقی برای بازپس‌گیری کنترل «تکریت» از دست تکفیری‌های داعش، مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که با ایران در مبارزه علیه یک دشمن مشترک همکاری ندارند.

نیویورک‌تایمز در اینباره نوشت، شاید از نظر فنی این مسئله درست باشد اما طراحان جنگی آمریکا از نزدیک جنگ متقارن ایران علیه داعش را از کانال‌های مختلف تحت نظارت دارد.

طبق این گزارش، بسیاری از کارشناسان امنیت ملی می‌گویند که ایران کمک می‌کند تا عراق مقابل پیشروی‌های داعش ایستادگی کند و بعد از آن مشاوران نظامی آمریکا می‌توانند آموزش نیروهای مسلح عراقی را تکمیل کنند.

کد خبر 289041

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha