همشهری آنلاین: آیت‌الله حسین نوری همدانی مرجع تقلید گفت: باید خطبه فدکیه حضرت فاطمه (س) در حوزه، تبدیل به کرسی تدریس شود چون این خطبه از جامعیت و بلاغت بالایی برخوردار است.

به گزارش ایرنا، آيت‌الله حسين نوري همداني در دیدار با معاونین و مسئولان فرهنگی واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي، ضمن تسلیت ایام فاطمیه افزود: خطبه فاطمیه یکی از حماسه‌های فرهنگی است.

وی افزود: امامت، هدایت و ولایت از ضرورترین نیازمندی‌های بشر است و به همین دلیل حکومت و هدایت و ولایت در یک جا متمرکز است.

اين مرجع تقليد اظهار داشت: در اسلام باید حکومت و هدایت و ولایت توأمان باشد تا موضوع هدایت، حکومت و ولایت معنا پیدا کند.

آیت‌الله نوری همدانی افزود: در ابتدا پیامبر (ص) موضوع رسالت را به عنوان یک امر مهم بیان کردند و سپس بلافاصله به معرفی امامت پرداختند و این نشان از اهمیت جایگاه امامت در جامعه دینی و در اسلام است.

وی افزود: علمایی مانند، شیخ صدوق و شیخ مفید، گذشته از مناظرات علمی، با نوشتن کتاب و قلم‌فرسایی به حقانیت و معرفی امامان معصوم (ع) اقدام می­‌کردند.

این مرجع تقلید اظهار داشت: علمای اسلام برای بیان حقاینت و معرفی ائمه (ع) به مردم، متحمل سختی‌های زیادی شده‌اند و بعضا هم در این عرصه به شهادت رسیدند؛ ولی با این حال دشمن سعی می‌کرد تا جلوی این نفوذ را بگیرد.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب علما موجب روشنفگری مردم نسبت به معارف دین شدند. بنابراین می‌توان گفت انقلاب مرکز ثقل حکومت، هدایت و ولایت است.

کد خبر 288888

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha