همشهری آنلاین: نایب رئیس مجلس گفت: : ما موجود زنده به فضا فرستادیم و آن موجود سالم به زمین بازگشت اما هنوز نتوانسته‌ایم مشکل پراید، پژو و غیره را حل کنیم البته برخی افراد می‌گویند عمر دست خدا است و اینها وسیله هستند.

به گزارش نسيم آنلاين، محمدرضا باهنر در مراسم افتتاحیه هجدهمین کنگره سراسری همکاری دولت، دانشگاه و صنعت در دانشگاه امیر کبیر گفت: هر زمان ما بر موضوعی متمرکز شده‌ایم توانسته‌ایم به دستاوردهای خوبی در آن موضوع برسیم که شاهد آن ورود به تولید علم در حوزه‌های فناوری مانند نانو، بایو و زیست فناوری به دستاوردهای خوبی رسیده‌ایم.

باهنر گفت: ما موجود زنده به فضا فرستادیم و آن موجود سالم به زمین بازگشت اما هنوز نتوانسته‌ایم مشکل پراید، پژو و غیره را حل کنیم البته برخی افراد می‌گویند عمر دست خدا است و اینها وسیله هستند.

باهنر با بیان اینکه متأسفانه دانشگاه و بازارکار به یکدیگر اعتماد ندارند، گفت: صنایع به دانشگاه‌ها مراجعه نمی‌کنند و شاید دانشگاه‌ها نیز وحشت دارند که وارد مسائل صنعت شوند.

او گفت: در کرمان سالانه یک میلیارد متر مکعب اضافه برداشت آب وجود دارد و بر این اساس بیابان‌زایی در حال وقوع است اگر دانشگاه‌ها کمک کنند و میزان بازدهی آب کشاورزی در استان کرمان را تنها چند درصد بهبود دهند بنابراین بسیاری از مشکلات خشکسالی این استان برطرف خواهد شد.

نائب رئیس دوم مجلس گفت: فاجعه دریاچه ارومیه به این دلیل است که در آن منطقه سد سازی‌های زیادی انجام شده و چاه‌های غیر علمی حفر شده است و اگر این مشکلات برطرف شود می‌توانیم به بهبود وضعیت دریاچه ارومیه کمک کنیم.

باهنر گفت: طی 50 سال گذشته 20 هزار دلار پسته از کشور صادر شده است ه برای تولید این میزان محصول 40 میلیارد آب هزینه شده است.

او گفت: برخی افراد فکر می‌کنند برای ایجاد شرکت دانش‌بنیان تنها باید تحصیلات تکمیلی بالا وجود داشته باشد اما شرکت‌های دانش‌بنیان علاوه بر نیاز به افراد دارای تحصیلات تکمیلی نیازمند کاردان و افراد فعال در بازار نیز هستند.

باهنر گفت: اگر از فارغ التحصیلان کشور به درستی استفاده کنیم می‌توانیم ارزش افزوده بالا در بسیاری از حوزه‌ها تولید کنیم.

کد خبر 288747

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha