همشهری آنلاین: رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان‌های ماکو و پلدشت گفت: سه هزار قطعه پرنده نادر و کمیاب غاز پیشانی سفید به حاشیه رودخانه ارس مهاجرت کردند.

سه هزار قطعه غاز پیشانی سفید به حاشیه رودخانه ارس مهاجرت کردند

به گزارش ايرنا، جعفر صادق تقی زاده روز چهارشنبه گفت: آب و هوای مناسب و وجود رودخانه ارس در شهرستان پلدشت موجب مهاجرت گونه نادر و کمیاب پرنده غاز پیشانی سفید به حاشیه این رودخانه شده و جلوه‌های زیبایی در طبیعت این شهرستان به وجود آورده است.

وی اضافه کرد: با توجه به تغییرات جوی به وجود آمده در طبیعت و همچنین دخالت انسان، بسیاری از گونه‌های حیات وحش در خطر انقراض قرار گرفته‌اند که یکی از این گونه‌ها، غاز پیشانی سفید کوچک است.

وی ادامه داد: بر اساس اظهار نظر کارشناسان بین‌المللی بازدیدکننده از این منطقه، تعداد این گونه پرنده نادر در سطح دنیا به 10 هزار قطعه می‌رسد که از این تعداد حدود سه هزار قطعه در حاشیه رودخانه ارس در حال زمستان‌گذرانی هستند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان‌های ماکو و پلدشت اظهار کرد: غازهای پیشانی سفید که برای زمستان‌گذرانی به حاشیه رودخانه ارس پلدشت مهاجرت کرده‌اند، در اواخر اسفند ماه این مکان را ترک می‌کنند و به زیستگاه اصلی خود شامل شمال اروپا و منطقه سیبری باز می‌گردند.

پلدشت با بیش از 41 هزار نفر جمعیت در 275 کیلومتری مرکز آذربایجان غربی واقع است.

کد خبر 288237

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha