سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر ارشاد گفت: در زمان حاضر هر روز با برخی از حاشیه سازی‌هایی مواجه هستیم که برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران فرهنگی کشور را از برنامه‌ریزی درزمینه توسعه فرهنگی کشور باز می‌دارد.

علی جنتی

به گزارش ایرنا، علی جنتی در حاشیه مراسم افتتاح هنرستان پسرانه هنرهای زیبا در زنجان در جمع خبرنگاران افزود: متاسفانه بسیاری از عناصر و جریان‌ها و گاهی باندهای سیاسی بر حوزه فرهنگ و هنر تاثیر می‌گذارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آنچه که دولت تدبیر و امید به آن توجه دارد، تحمل سخنان مخالف و مدارا کردن و پذیرش نقدهای منصفانه و سازنده است تا به این طریق عناصری را هم که به دنبال تخریب هستند، هدایت کند.

جنتی همچنین گفت: در زمینه پرداخت یارانه مطبوعات به شهرستان‌ها و استان‌ها توجه بیشتری صورت می‌گیرد و امتیازاتی هم در نظر گرفته شده و حتی مناطق محروم نیز می‌توانند بیشتر از یارانه استفاده کنند، البته به طور مرتب درباره ضوابط پرداخت یارانه تجدید نظر می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس قانون همه رسانه‌ها باید خبرنگاران خود را بیمه کنند در عین حال برای بیمه کردن اصحاب رسانه هماهنگی های لازم با مسئولان رسانه‌ها انجام شده و راهکارها و امتیازات قانونی برای آنان در نظر گرفته شده است.

جنتی با اشاره به اجرای عدالت فرهنگی در کشور گفت: باید شرایطی در کشور فراهم شود که همه مردم امکان دسترسی به امکانات فرهنگی و هنری را داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هم اکنون برخی از شهرستان‌ها و مراکز برخی از استان‌های کشور حتی یک سینما ندارند، در زمان حاضر تلاش می‌شود تا امکاناتی فراهم شود که همه بتوانند از این فضاها استفاده کنند.

جنتی بیان کرد: با تجهیز حدود 320 سالن سینمای کشور به سامانه دیجیتال اکران هم زمان یک فیلم در همه سالن‌ها امکانپذیر می‌شود و تجهیز سالن تمام مجتمع‌های فرهنگی - هنری به سامانه سینمای دیجیتال این سالن‌ها به عنوان سالن سینما قابل استفاده می‌شوند.

وی ادامه داد: هم اکنون سالن 150 مجتمع فرهنگی هنری در کشور مستعد تجهیز به این سامانه هستند و با این اقدام امکان برخورداری از سینما در همه شهرهای کشور فراهم خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از توسعه تدریجی سالن‌های تئاتر و موسیقی سخن گفت و آن را بخشی از برنامه عدالت فرهنگی مد نظر این وزارتخانه برشمرد.

جنتی با اشاره به اینکه باید هنرستان‌هاي هنرهای زیبا در تمام کشور فعال شود، اضافه کرد: اگر چنین هنرستانی در تهران وجود دارد باید این هنرستان در زنجان و دیگر شهرهای کوچک کشور نیز وجود داشته باشد تا امکان بروز و رشد استعدادها و آموزش برای همه هنرمندان و افراد علاقه‌مند فراهم شود.

وی با بیان اینکه توسعه این هنرستان‌ها در دستور کار قرار دارد، اظهارکرد: در شهرهایی مثل اصفهان و کرمان هنرستان‌هایی با بیش از 45 سال قدمت وجود دارد و همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و شخصیتی همانند استاد فرشچیان جزو دانش آموختگان این هنرستان‌ها محسوب می‌شوند.

جنتی اضافه کرد: از سال آینده توسعه و پذیرش هنرجویان در هنرستان زنجان در رشته‌های مختلف هنری با هدف شکوفایی و پرورش استعدادها انجام خواهد شد.

پروژه هنرستان هنرهای تجسمی پسرانه زنجان توسط اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در زمینی به مساحت شش هزار و 35 مترمربع با زیربنای پنج هزار و 275 مترمربع ساخته شده است.

این هنرستان با محوطه سازی چهار هزار و 300 متر مربع در سه طبقه مجهز به سامانه گرمایی، سرمایی، اعلام اطفای حریق و مجهز به آب، برق و گاز است.

کد خبر 288179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha