دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از آمار700 هزار معتاد تفننی و محفلی در کشور خبر داد.

دکتر احمدی مقدم در مصاحبه با ایسنا با اعلام این خبر با اشاره به ناخالصی و کیفیت نامرغوب تریاک در ایران، در خصوص بیماری و مرگ زودرس معتادان تریاکی هشدار داد.

دکتر احمدی مقدم با تاکید بر ناخالصی تقریبی همه انواع موادمخدر ساخته شده در کشور به ویژه تریاک و کراک گفت: این معضل بلای جان بسیاری از معتادان حتی معتادان تفننی نیز می‌شود.

وی شمار معتادان محفلی و تفنی کشور را 700 هزار نفر خواند و تاکید کرد: این افراد تحت تاثیر دوستان مصرف‌کننده در محافل خاص و نه به طور دائمی، موادمخدر مصرف می‌کنند، اما این افراد نیز از آسیب مواد مخدر به دور نیستند، بلکه بزرگترین خطر تهدیدکننده آنها، دائمی شدن مصرف آنهاست.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تولید داروهایی چون متادون و شربت تریاک را در کاهش آسیب مواد مخدر موثر خواند و اظهار کرد: با مصرف این داروها که دوز آن توسط پزشک تعیین می‌شود علاوه بر کاهش آسیب حاصل از ناخالصی مواد مخدر برای معتادان، رابطه معتاد با بازارهای قاچاق و غیرقانونی خرید و فروش مواد نیز قطع می‌شود و بدین ترتیب جرم‌های مرتبط با اعتیاد نیز به پایین‌ترین حد خود خواهد رسید.

وی با تاکید بر این که معتادان با مراجعه به مراکز درمانی، انگ مجرمیت را از خود می‌زدایند، عنوان کرد: در حال حاضر 714 مرکز درمانی فعال اعتیاد در کشور وجود دارد که این مراکز، درمان اعتیاد به هر نوع ماده مخدری را در دستور کار دارند.

کد خبر 28817

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز