همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان این که ایران بازیگر اصلی در کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای است، گفت: امروز ایران در صدر اخبار جهان قرار دارد و هیچکس حق ندارد در مورد کشورمان تصمیمی بگیرد.

 حبیب الله سیاری

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار حبیب الله سیاری در کنگره شهدای دانشجوی استان قم که قبل از ظهر سه‌شنبه با حضور خانواده معظم شهدا، دانشجویان و جمعی از مسئولان در دانشگاه قم برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند ما هرچه داریم از شهدا داریم، برای این که به اصل این جمله پی ببریم باید ببینیم که چه چیزهایی داریم و وضعیت کشور در قبل از انقلاب را با بعد انقلاب مقایسه کنیم.

وی با بیان این که چیزی که جایگاه هر کشوری را در نظام بین الملل مشخص می‌کند قدرت و توانمندی آن است، عنوان داشت: قدرت از مولفه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتمای، نظامی و بعد معنوی که همواره جایگاه خود را حفظ کرده تشکیل شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: در بعد سیاسی قبل از انقلاب اسلامی تمام امور کشورمان توسط مستشاران آمریکایی انجام می‌شد و بیش از ۲۰۰ هزار آمریکایی در کشورمان حضور داشتند و تمام تصمیمات را آنها و به نفع خودشان می‌گرفتند.

وی ادامه داد: وزرایی که در کشورمان بودند برای اهداف آنها حرکت می‌کردند و فکر، ایده و قدرت تصمیم گیری نداشتند و این خود نوعی استعمار است.

سیاری تصریح کرد: در بعد اقتصادی نیز تمام تصمیمات مربوط به منابع و استخراج نفت و چگونگی بهره برداری از آن را خودشان می‌گرفتند و ما باید نفت مجانی را به رژیم صهیونیستی می‌دادیم و بازار ما را کنترل می‌کردند.

قبل از انقلاب فرهنگ غرب بر کشور حاکم بود

وی بیان داشت: در بعد اجتماعی، تمام تصمیمات را خودشان می‌گرفتند و کاری که به نفعشان بود انجام می‌دادند همچون جشن‌های ۲۵۰۰ ساله که مردم دلیل این کار را نمی‌دانستند.

این فرمانده نظامی ابراز داشت: فرهنگ حاکم بر کشور، فرهنگ برگرفته از ارزش‌های اسلامی و هویت دینی ما نبود بلکه فرهنگ غرب بر کشور حاکم بود و افتخار جامعه زنان این بود که از بین دختران این کشور، دختری را به عنوان دختر شایسته انتخاب می‌کردند و در کشورهای اروپایی در معرض نمایش قرار می‌دادند اما این افتخار نبود بلکه یک ننگ بود.

وی یادآور شد: ما در بعد نظامی هیچ توانمندی نداشتیم و تمام تجهیزات و حتی آموزش‌ها و تعمیرات ناوها در خارج از کشور انجام می‌شد و جایگاهی در داخل و خارج از کشور نداشتیم.

سیاری عنوان داشت: بعد از انقلاب اسلامی در بعد سیاسی امروز ایران در صدر اخبار جهان قرار دارد و هیچ تصویبی در منطقه قابلیت اجرا ندارد مگر این که بازیگر اصلی آن ایران باشد و تمام تصمیمات مربوط به ارگان‌های مختلف کشورمان توسط خودمان انجام می‌شود و پای هیچ مستشاری به ایران بازنشده است.

سياري

دشمن در تلاش است تا با جنگ نرم در فرهنگ ما اثر کند

وی ادامه داد: کسی حق ندارد درمورد ما تصمیم بگیرد و بازیگر اصلی در منطقه و فرامنطقه‌ای ایران است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: امروز میزان واردات به کشورمان با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و برخلاف قبل از انقلاب ما صادرات نیز داریم و منابع کشورمان در دست خودمان است.

وی ابراز کرد: امروز دشمن در تلاش است تا با جنگ نرم در فرهنگ ما اثر کند اما جایگاه فرهنگ کشورمان بالا است و برخواسته از ارزش‌های اسلامی و انقلابی است.

سیاری تصریح کرد: امروز جایگاه زنان کشورمان، دختر شایسته نیست و الگوی زنان حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) است.

فشارهای دشمن اثری نخواهد داشت

وی بیان کرد: در علم و دانش، کار و مدیریت و سازندگی جایگاه بالایی داریم و به رغم فشارهایی که از سوی دشمن وارد می‌شود ما اجازه نمی‌دهیم اتفاقی بیفتد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش یادآور شد: باعث افتخار است که توانسته‌ایم در کشورمان تمام متخصصان و نیروهای انسانی را خودمان تربیت کنیم و آموزش آنها در داخل کشورمان صورت بگیرد.

وی بیان داشت: تمام تجهیزات و تعمیرات آنها و همچنین تاکتیک‌ها تولید فکر خودمان است و در ساخت تجهیزات در منطقه در جایگاه اول هستیم.

سیاری ادامه داد: ما حتی توانستیم ناوشکن تولید کنیم کاری که کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای باور نمی‌کردند.

نفوذ ایران در منطقه موجب کینه استکبار جهانی شده

وی با بیان این که ما قدرت معنوی بالایی داریم، ابراز کرد: استکبار جهانی در رابطه با ایران کینه دارد و این به دلیل بالا بودن جایگاه ایران و نفوذ در کشورهای منطقه است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان این که هر روز قدرت ایران بیشتر می‌شود، عنوان کرد: زمانی که ناوهای ما در دریای مدیترانه بود رژیم صهیونیستی یک ماه در حالت آماده باش بود زیرا بازیگر اصلی در منطقه ما هستیم و قدرت نفوذمان بالا است.

وی خطاب به دانشجویان ابراز کرد: دشمن با ایجاد جنگ نرم درصدد است تا مغزها را تصرف کند و بر ذهن و فکر گذارد تا کار خود را پیش ببرد.

سردار سیاری در پایان افزود: دانشجویان افسر، جبهه مقدم جنگ نرم هستند و نباید اجازه بدهند دشمن در این مسیر وارد شود.

کد خبر 287467

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha