شنبه ۴ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۵:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین کنسرت از سلسله کنسرت‌های تکنوازی، با کمانچه نوازی علی اکبر شکارچی نوازنده و ردیف دان و نیز جمعی از تکنوازان سازهای مختلف پنجم و ششم شهریور در سرسرای کاخ نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین ، در اولین شب اجرا  «آساره شکارچی» علی اکبر شکارچی را در نواختن کمانچه با تمبک همراهی می کند.

علی‌اکبر شکارچی از هنرمندان و نوازندگان دوره کانون چاووش بوده و حضور فعالی در گروه‌های شیدا و عارف داشته است. از جمله‌ی آثار وی می‌توان به آلبوم موسیقی «خلق لر» با اجرای گروه شیدا و عارف اشاره کرد. شکارچی سال‌ها در زمینه شیوه اصیل نوازندگی کمانچه فعالیت داشته و ردیف «میرزا عبدالله» را نیز برای این ساز تنظیم کرده و انتشار داده  است.

نوازندگان جوانی که در حاشیه‌ی اجرای شکارچی به تکنوازی می‌پردازند «شاهو عندلیبی»، «حامد زندکریمخانی» و «پویا سرایی» هستند. شاهو عندلیبی متولد 1353 در سنندج است. او نوازندگی را نزد پسرعمویش «جلیل عندلیبی» فرا گرفته است. شاهو عندلیبی دارای مدرک کارشناسی‌ارشد از دانشگاه هنر و عضو گروه سازهای ایرانی «خورشید» نیز است.

پویا سرایی در سال 1362 متولد شده، او اکنون دانشجوی کارشناسی ارشد موسیقی در دانشگاه هنر است و به نوازندگی سنتور می‌پردازد.
 حامد زندکریمخانی نیز سه‌تار می‌نوازند و اکنون تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی موسیقی در دانشگاه هنر ادامه می‌دهد.

این سلسله کنسرت‌ها شامل 10 شب اجرا با حضور نوازندگان برجسته موسیقی ایرانی و جوانان مستعد است. در برنامه‌های آینده‌ی این مجموعه «پشنگ کامکار»، «مسعود شعاری»، «اردشیر کامکار» و «مجید درخشانی» به روی صحنه  خواهند رفت.

این کنسرت ها  توسط انجمن موسیقی‌دانان نیاوران و نشریه موسیقی فرهنگ و آهنگ و با حمایت سازمان میراث فرهنگی برگزار خواهد شد. «مجید درخشانی» آهنگساز و نوازنده تار نیز به عنوان مشاور هنری در این پروژه همکاری می‌کند. این پروژه به منظور رشد و ارتقا سطح تکنوازی و بداهه‌نوازی مبتنی بر ردیف موسیقی دستگاهی ایران و نیز معرفی هنرمندان جوان در کنار اساتید و پیشکسوتان ساماندهی شده‌است،


 

کد خبر 2874

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز