دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: محقق ایرانی موفق به تولید قرص گیاهی رازک با کارایی کاهش نشانه‌های زودرس یائسگی و رفع علایم آن شد.

داروی گیاهی رازک

به گزارش ايرنا، ویدا آغه میری با اشاره به مشکلات ناشی از کاهش استروژن هنگام یائسگی، گفت: استفاده از قرص رازک در کاهش نشانه‌های زودرس یائسگی، زیردامنه‌های آن (تعداد گر گرفتگی) و نیز کاهش عوارض در زنان نزدیک به زمان یائسگی و زنان یائسه موثر است.

محقق ایرانی تولیدكننده قرص گیاهی رازک تصریح کرد: این قرص علاوه بر تاثیر بر عوارض شایع یائسگی (گر گرفتگی) همچنین سبب بهبود مسایل جنسی و خلق‌وخو در زنان یائسه می‌شود و در صورت مصرف طولانی مدت برای پوکی استخوان و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی ناشی از کمبود هورمون استروژن موثر است.

وی افزود: این دارو بر روی 120 نفر به صورت کارآزمایی بالینی مورد استفاده قرار گرفت و هیچ عارضه جانبی از این قرص مشاهده نشده است.

آغه میری بیان کرد: اکنون حدود 12 هزار قرص برای کارآزمایی بالینی به صورت صنعتی تولید شده اما این محصول هنوز به تولید انبوه نرسیده است.

وی گفت: این دارو موفق به دریافت گواهی ثبت اختراع، تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو شده و مقالات تحقیقات داخلی آن نیز تهیه و مورد پذیرش قرار گرفته است.

این محقق جوان با اشاره به اینکه در خصوص کاهش و بهبود مسائل یائسگی داروهایی وجود دارد، اما تولید قرص رازک برای اولین بار است که در دنیا ساخته می‌شود، گفت: این قرص نمونه مشابه خارجی ندارد.

وی تصریح کرد: اگر نمونه‌های مشابه برای کاهش و رفع این مشکل وجود داشته باشد از گیاهایی مثل سویا و یا جینسینگ استفاده شده است.

محقق ایرانی تولیدكننده قرص گیاهی رازک افزود: این محصول به صورت قرص عرضه می‌شود و ميزان مصرفی این دارو نسبت به سایر داروها کم و فقط روزی یک بار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آغه میری گفت: حداقل دوز مصرفی یک قرص 500 میلی گرمی و اثر بخشی این دارو بعد از گذشت یک هفته قابل مشاهده شده است.

این محقق جوان ایرانی بیان کرد: اکنون به دنبال تجاری‌سازی این محصول هستم و امیدوارم بتوانم از حمایت‌های مسوولان در زمینه تجاری‌سازی آن بهره‌مند شوم.

کد خبر 287366

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha