دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان کانادایی یک نوع سیب تراریخته تولید کرده‌اند که هنگام برش زدن، لک و قهوه‌ای نمی‌شود.

سیب تراریخته‌ای که لک نمی‌شود

به گزارش ایرنا، گفته می‌شود هرکسی روزی یک سیب بخورد دیگر به پزشک نیازی نخواهد داشت اما آیا گونه جدید این میوه که اصلاح ژنتیکی شده است نیز همین خاصیت را دارد؟

پرورش این گونه جدید سیب در آمریکا روز جمعه مورد تایید قرار گرفت.

این سیب که توسط شرکت کانادایی "Okanagan Specialty" تولید شده است، از لحاظ ژنتیکی به گونه‌ای اصلاح شده است که زمانی که بریده می‌شود در برابر لک و قهوه‌ای شدن مقاومت می‌کند.

این سیب به گونه‌ای اصلاح ژنتیکی شده است که مواد شیمیایی کم‌تری که منجر به لک و قهوه‌ای شدن سیب می‌شود، تولید می‌کند.

تولیدکنندگان این گونه جدید سیب می‌گویند: ابداع این گونه جدید به استفاده بیش‌تر از این میوه و دور ریختن کمتر آن منجر می‌شود.

اکنون سازمان بازرسی سلامت گیاهان و حیوانات آمریکا در حال بررسی این موضوع است که آیا درختی که این سیب جدید را به بار می‌آورد یک آفت گیاهی محسوب می‌شود؛ آفت گیاهی ارگانیسم‌هایی هستند که به محصولات کشاورزی و یا سایر گیاهان آسیب می‌رسانند.

سازمان بازرسی سلامت گیاهان و حیوانات آمریکا، زمانی کاشت این درخت را مورد تایید قرار می‌دهد که مشخص شود این درخت تهدیدی برای کشاورزی ایجاد نمی‌کند.

اما اگر این سازمان در جریان بررسی سخت علمی خود متوجه شود که این گیاه جدید ممکن است یک تهدید آفت گیاهی به دنبال داشته باشد در آن صورت طبق قانون و آیین‌نامه‌ها لازم است، این گیاه دوباره از لحاظ ژنتیکی اصلاح شود.

با وجود این که ابداع‌کنندگان این سیب تراریخته معتقدند که این میوه طرفداران بیش‌تر و تقاضای بیش‌تری خواهد داشت اما برخی افراد در صنعت سیب نگرانند که این گونه جدید تصویر سلامت بخش سیب را خراب کند و بر صادارات سیب به کشورهایی که علاقه‌ای به مصرف غذاهای تراریخته ندارند تاثیر بگذارد.

کد خبر 287347

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha