یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۰:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین : فصل تازه‌ لیگ برتر فوتبال آلمان،بوندس‌لیگا، جمعه 19 مرداد آغاز شد.

در نخستین دیدار هفته‌ اول، قهرمان و نایب‌قهرمان فصل پیش، اشتوتگارت و شالکه روز جمعه به مصاف یکدیگر رفتند.

 این بازی از حساسیت زیادی برخوردار بود. دو تیم به‌ویژه در نیمه‌ دوم بازی، فوتبال تهاجمی و پرهیجانی را به نمایش گذاشتند. نیمه‌ینخست با نتیجه‌ یک بر صفر به نفع شالکه به پایان رسید. اما تیم اشتوتگارت در نیمه‌ دوم موفق شد با دو گل پیش افتد. سرانجام تیم شالکه در دقیقه‌ی ۷۶ گل دوم خود را به ثمر رسانید و بازی با نتیجه‌ی دو بر دو به پایان رسید.

هورست هلد، مدیر تیم اشتوتگارت در پایان بازی گفت: «ما تیم برتر بودیم، اما ناچار شدیم در مقابل یک تیم خوب به مساوی رضایت دهیم».
 
رقابت‌های هفته‌ نخست، دیروز با شش دیدار دیگر دنبال شد. در نخستین دیدار، بایرن مونیخ، رکورددار قهرمانی بوندس‌لیگا که در این فصل حدود ۷۰ میلیون یورو برای خرید بازیکنان جدید خرج کرده و ستارگان نام‌داری چون ریبری، بازیکن تیم ملی فرانسه، تونی مهاجم تیم ملی فوتبال ایتالیا و نیز کلوزه مهاجم تیم ملی فوتبال آلمان که فصل پیش در برمن توپ می‌زد را به خدمت گرفته است، میزبان هانزا روستوک بودکه در این فصل به دسته‌ اول صعود کرده است این دیدار با نتیجه‌ی سه بر صفر به نفع بایرن مونیخ به پایان رسید.

در دومین دیدار دیروز، لورکوزن میزبان کوتبوس بود. لورکوزن که در رقابت‌های جام حذفی آلمان شکست خورده و از دور مسابقات خارج شده است در این دیدار  دیدار بهتساوی بدون گل رضایت داد .
 
در سومین دیدار ، برمن به مصاف بوخوم رفت. بوخوم فصل پیش در مقابل برمن با نتیجه‌ شش بر صفر متحمل شکست سنگینی شده بود.

از سوی دیگر، تیم برمن نیز نخستین دیدار فصل را با نگرانی برگزار می‌کرد ، چرا که چند تن از بازیکنان اصلی این تیم به دلیل آسیب‌دیدگی در بازی حضور نداشتند. این دیدار سرانجام با نتیجه‌ دو بر دو مساوی  به پایان رسید.

 در چهارمین دیدار ، هانوفر، تیمی که وحیدهاشمیان در آن توپ می‌زند، میزبان تیم هامبورگ بود. هامبورگ که در فصل پیش وضعیت بدی داشت و تنها در هفته‌های پایانی موفق شد از سقوط خود به دسته‌ دوم جلوگیری کند، با نتیجه‌ یک بر صفر به پیروزی رسید. هاشمیان در این بازی از دقیقه 46 به جای هانکه به میدان رفت.
 
در پنجمین دیدار ، فرانکفورت میزبان هرتا برلین بود. ملی‌پوش ایرانی، مهدی مهدوی‌کیا از آغاز این فصل به تیم فرانکفورت پیوسته است و پیش‌بینی می‌شود که جای ثابتی در این تیم داشته باشد. این دیدار با نتیجه‌ یک بر صفر به نفع فرانکفورت پایان یافت و مهدوی کیا ۸۶ دقیقه برای تیم جدیدش بازی کرد.
 
در آخرین دیدار نیز تیم بیله‌فلد میهمان وولفسبورگ بود که فلیکس ماگات مربی نامدار آلمانی از این فصل هدایت آن را برعهده دارد.. این  دیدار با نتیجه‌ سه بر یک به نفع بیله‌فلد به پایان رسید.
 
در ادامه مسابقات هفته‌ نخست بوندس‌لیگا، امروز دو دیدار دیگر نیز برگزار خواهد شد. در نخستین دیدار دو تیم نورنبرگ و کارلسروهه به مصاف یکدیگر می‌روند و در دیدار دوم، دورتموند میزبان دویسبورگ خواهد بود.

کد خبر 28734

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز