مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: این مجموعه هیبریدی شامل یک موتور شش سیلندر خورجینی و سه موتور الکتریکی است که در مجموع با کمک دو توربوشارژر می‌توانند ۵۵۰ اسب‌بخار قدرت تولید کنند.

پسرباد

شرکت هوندا که روزگاری در سال 1989 با آکورا NSX به عنوان نخستین خودروساز ژاپنی وارد عرصه ماشین‌های سوپر اسپرت شده بود، حالا بعد از گذشت بیشتر از دو دهه از آن زمان، از نسل بعدی این سوپر اسپرت خیره‌کننده در نمایشگاه اتومبیل دیترویت رونمایی کرد.

نسل دوم آکورا NSX تقریبا شبیه مدل مفهومی هوندا آکوراست که در سال 2013 معرفی شده بود.

این سوپر اسپرت جدید هوندا با طراحی مدرن و پیشرفته تفاوت‌های عمده‌ای با دیگر سوپر اسپرت‌های موجود در بازار دارد. به عنوان نمونه نیروی محرکه این خودرو به سبک خودرو‌های آینده‌نگر توسط یک سیستم هیبریدی بنزینی، الکتریکی تأمین می‌شود.

این مجموعه هیبریدی شامل یک موتور شش سیلندر خورجینی و سه موتور الکتریکی است که در مجموع با کمک دو توربوشارژر می‌توانند 550 اسب‌بخار قدرت تولید کنند. سه موتور الکتریکی هم هر دو محور خودرو را به چرخش درمی‌آورند.

دو موتور الکتریکی روی محور جلو قرار دارند. در حالی که موتور سوم در پشت موتور بنزینی و روی محور عقب جای گرفته است.

یک سیستم کلاچ دوگانه از طریق جعبه دنده 9 سرعته این قدرت را به چرخ‌های مدل جدید آکورا منتقل می‌کنند که از رینگ‌های آلومینیمی ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب تشکیل شده است.

هوندا سه سال برای ساخت این ماشین زمان صرف کرده است و با آنکه هنوز جزئیات بیشتری درباره عملکرد آن منتشر نشده، قیمت تعیین شده برای آن 150 هزار دلار خواهد بود.

منبع:همشهري دانستنيها

کد خبر 287334

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha