سخنگوی وزارت امور خارجه، وجود یک دولت عقل مدار و منطقی را حق مردم آمریکا دانست و گفت: سیاست خارجی بحران زا و تشنج آفرین آمریکا هزینه‌های کلانی بر مردم آن کشور تحمیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، سید محمدعلی حسینی در واکنش به اظهارات اخیر بوش پیرامون سیاستهای دولت ایران گفت: نا امنی در عراق نتیجه سیاستهای غلط و تصمیمات نادرست دولت آمریکا بوده و این روند غیر منطقی دولت بوش حتی مورد اعتراض مردم آمریکا قرار گرفته تا آنجا که نتیجه انتخابات کنگره را می‌توان نشانه‌ای از اعتراضات داخلی در آمریکا دانست.

وی سه دور گفتگو با آمریکا در عراق را در راستای راهبرد جمهوری اسلامی‌ایران مبنی بر ایجاد امنیت و ثبات در عراق خواند و در تأیید سیاستهای ایران گفت: حمایت از فرایند شکل گیری دولت و نهادهای دولتی و حمایت همه جانبه از دولت منتخب نوری المالکی از یکسو و تاکید مقامات عراقی بر نقش سازنده ایران دلیلی بر سیاستهای درست جمهوری اسلامی‌ایران در عراق است.

سخنگوی وزارت خارجه سیاست‌های مقامات آمریکایی در قبال ملت ایران را خصمانه و فریبنده خواند و تلاش دولت آمریکا برای تفکیک دولت و ملت ایران را اقدامی‌ناشی از درماندگی مسئولین آن کشور در مقابل اتحاد کم نظیر میان دولت و ملت در کشورمان دانست.

کد خبر 28697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز