همشهری آنلاین: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تمام تجهیزات و امکانات لازم برای مقابله با گرد و خاک‌های اخیر در خوزستان فراهم شده تا بتوانیم اثار مخرب این پدیده را در استان کاهش دهیم.

اهواز آلودگی هوا

به گزارش واحد مرکزی خبر، اسماعیل نجار در نشست بررسی پدیده گرد و خاک‌های اخیر خوزستان در اهواز افزود: وزرات کشور و سازمان مدیرت بحران از هیچ گونه اقدامی برای حل این مشکل دریغ نخواهند کرد.

وی گفت: تغییرات اقلیمی و خشکسالی سال‌های اخیر در خوزستان در تشدید پدیده گرد و خاک بی‌تاثیر نبوده است.

  • اهتمام دولت برای حل مشکل خوزستان

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: اقداماتی درخصوص مالچ پاشی و نهال کار در کانون‌های بحرانی گرد و خاک استان انجام شده است و دولت نیز اهتمامی ویژه برای حل مشکل گرد و خاک‌ها در استان خوزستان دارد.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر هم گفت : از ابتدای بروز پدیده گرد و غبار و ریزگردها در اهواز، گروه‌های امدادی جمعیت هلال‌ احمر استان خدمات امدادی لازم را به مردم شهرها و شهرستان‌های استان ارائه کرده‌اند.

  • آماده باش امداگران در استان

ناصر چرخ‌ساز افزود: بر این اساس تاکنون در میان 220 هزار نفر از مردم استان ماسک و در میان 200 هزار نفر نیز بروشورهای آموزشی و هشدار دهنده درباره ریزگردها، توزیع شده است.

وی گفت : در این زمینه به 6 استان‌ همجوار خوزستان هم آماده‌باش داده‌ایم تا در صورت نیاز امدادگران آنها هم برای خدمت‌رسانی به استان اعزام شوند.

تاکنون 75 دستگاه آمبولانس و تجهیزات در خوزستان بکار گرفته شده و 2 هزار و 774 امدادگر نیز مستقر هستند و پوشش می‌دهند.

  • پذیرش بیماران به صورت رایگان

استاندار خوزستان نیز در جلسه ستاد بحران در استانداری گفت: به دنبال این هستیم که پذیرش مراجعه کنندگان به بیمارستان‌های دولتی و خصوصی در روزهای آلوده به صورت رایگان انجام شود.

عبدالحسن مقتدایی افزود: توزیع ماسک در روزهای آلوده و عقب انداختن ساعات کار ادارات در روزهای بعد از گرد و غبار از جمله اقداماتی است که باید بسیار به آن توجه کرد.

  • مالچ پاشی راهکار حل مشکل نیست

وی گفت: مالچ پاشی راهکار حل مشکل گرد و غبار نیست چرا که گرد و غبار در استان به صورت ماسه‌ای نیست و مالچ پاشی نیز تنها مختص اراضی شنی و ماسه‌ای است، البته می‌توان از این روش برای بخش محدودی از استان استفاده کرد.

کد خبر 286959

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha