چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: خبرگزاری روسیا سگودنیا از کشته شدن ۲۵ نفر در جریان تیراندازی‌ها و گلوله باران مناطق مسکونی در شرق اوکراین خبر داد.

ukraine

به گزارش ایرنا، روسیا سگودنیا  به نقل ازادوارد باسورین سخنگوی وزارت دفاع جمهوری خودخوانده دونتسک اعلام کرد: در درگیری‌های شبانه روز اخیر در مناطق دونباس (استان‌های لوهانسیک و دونتسک) 20 سرباز ارتش اوکراین کشته شدند.

وی افزود: در زد و خوردهای مسلحانه 24 ساعت گذشته 15 نیروی اوکراینی مجروح و یک دستگاه نفربر زرهی و 9 دستگاه خودرو ارتش اوکراین منهدم شد.

به گفته باسورین در منطقه دبالتسوا از 7 تا 10 هزار سرباز اوکراینی ممکن است در محاصره قرار گرفته باشند.

درهمین حال رسانه روسی اعلام کردند که فرماندهان ارشد نیروهای اوکراینی شهر دبالتسوا را ترک کرده‌اند و در آنجا نیروهای نظامی رده پایین در محاصره شبه نظامیان قرار دارند.

خبرگزاری روسیا سگودنیا درگزارش دیگری از شهر دونتسک اعلام کرد: ساعت هفت بامداد امروز ( جمعه 22 بهمن) چند گلوله توپ به محوطه یک ترمینال اتوبوس شهری در دونتسک اصابت کرد.

در این حادثه پنج نفر از ساکنان دونتسک کشته و هشت نفر دیگر مجروح شدند.

شبه نظامیان نیروهای اوکراینی را مسئول این حادثه دانستند اما مقام‌های اوکراین دراین چنین موارد همواره جدایی‌طلبان را به جنایت آفرینی متهم می کنند.

نمونه‌ای از این مساله سه‌شنبه (21 بهمن) در شهر کراماتورسک تحت کنترل نیروهای اوکراینی رخ داد و بر اثر اصابت موشک‌های اسمرچ به این شهر 16 نفر کشته و حدود 50 نفر مجروح شدند.

پترو پوروشنکو رئیس جمهوری اوکراین، شبه نظامیان را مسئول این جنایت معرفی کرد اما جدایی‌طلبان اعلام کردند با توجه به فاصله 50 کیلومتری کراماتورسک با مناطق تحت کنترل شبه نظامیان، تسلیحاتی که بتواند این شهر را هدف قرار دهد در اختیار ندارند.

کد خبر 286946

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha