دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: چند دستگی‌ها در داخل گروهک تروریستی داعش در سوریه و فرار عناصر آن رو به افرایش است.

ترس و فرار، فضای حاکم بر داعش

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از المنار، داعش اعضای خود را می کشد و اعدام می کند تا فرار نکنند.

تلاش های مداوم داعش برای نشان دادن چهره‌ای زیبا در برابر جنگجویانش به ویژه جنگجویان خارجی با موانع متعدد داخلی روبرو شده که نشانگر شکنندگی این گروه است.

گروه داعش ترکیبی از اتباع هشتاد کشور است که به علت نبود همگونی بین نژادهای مختلف از مشکلات اساسی رنج می برد. این مشکلات در مناطق تحت کنترل داعش به ویژه در استان رقه سوریه خود را نشان داده است.

داعش، سوریها را در مناطق تحت کنترل از سمتها کنار گذاشته و ادارات محلی را به خارجی ها سپرده است.

کنار گذاشتن سوریهای معارض در داعش نتیجه بی اعتمادی سران این گروه به سوریهاست زیرا این دسته از سوریها پس از جدا شدن از گروههای دیگر مانند ارتش آزاد، جبهه النصره و جنبش احرار الشام به داعش پیوسته‌اند.

خبرهایی به تازگی از جدایی و فرار از مناطق رقه و حسکه به داخل خاک ترکیه، منتشر شده است و برخی از فراری‌ها خودشان را به نهادهای امنیتی ترکیه تسلیم کرده اند.

اختلاف بر سر قدرت و توزیع غنائم به ویژه پولهای نفت سرقتی از نخستین علل این چند دستگی‌ها و جدایی‌هاست و مسئول یکی از انبارها در شهر تل ابیض در شهر حسکه را به فرار وادار کرده است. او همه پولهایی را که در اختیار داشت با خود برده است.

داعش برای افراد مسلحش مجازاتهای سنگینی تعیین کرده است تا جلوی فرارها را بگیرد و میدانهای دسته جمعی ایجاد و دهها نفر را اعدام کرده است که بیشتر آنان از شبه جزیره عربستان بودند.

یک روزنامه اروپایی به نقل از جنگجویانی که به کشورشان بازگشته اند نوشته است داعش شدیدترین درجه تروریسم حتی علیه اعضایش را به محض آنکه به آنان مشکوک می شود ، مرتکب می شود. آنها گفتند ترس و بی رحمی بر فضای کلی داعش حاکم است.

کد خبر 286772

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha