همشهری آنلاین: وزیر نیرو گفت: پیش‌بینی شده تا شهریور سال ۹۴، حدود ۲۰ درصد از بارندگی‌ها نسبت به سال‌های قبل در کشور کاهش یابد که بارندگی‌های گذشته نیز این روال را تایید می‌کند.

چیت‌چیان

به گزارش ایرنا، حمید چیت‌چیان ر در حاشیه همایش "ایست؛ آب نیست" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امید است با کمک مردم و برنامه‌ریزی‌های جدی صورت گرفته و با مدیریت آب در بخش کشاورزی و آب شرب بتوانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم.

وی یادآور شد: سوال هوشمندانه رئیس جمهوری در طرح پرسش مهر در سال تحصیلی 94-93 با موضوع آب که میلیون‌ها دانش‌آموز و خانواده را درگیر پاسخگویی به آن کرد یک اثر فرهنگسازی خوبی به جا خواهد گذاشت.

وزیر نیرو با بیان اینکه باید از کودکی به فرزندانمان بیاموزیم که آب را درست مصرف کنند، تصریح کرد: با این گونه برنامه‌ها می‌توانیم استفاده بهینه از منابع طبیعی را به رفتار دائمی در نسل‌های آینده تبدیل کنیم.

چیت چیان اضافه کرد: برای برون رفت از چالش کمبود آب که کشور ما با آن روبرو است، اولین و مهمترین راهبرد، مدیریت مصرف آب و باز گرداندن آن به چرخه مصرف است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با اصلاح الگوی مصرف و شیوه‌های آبیاری در بخش کشاورزی قادر هستیم مصرف آب را کاهش دهیم و در بخش مصارف خانگی نیز با کاهش 30 درصدی مصرف آب این امکان وجود دارد که بحران آب را به خوبی مدیریت کنیم.

کد خبر 286677

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha