یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: محصولات شرکت اپل طرفداران زیادی دارد، مدیران و سیاستگذاران و طراحان این شرکت‌ نیز در سیلیکون‌ولی افرادی مشهور و پرطرفدارند، و شرکت اپل اکنون یکی از ارزشمند‌ترین شرکت‌های جهان به شمار می‌رود، اما تمامی این ویژگی‌های پرزرق‌و‌برق مانع از آن نمی‌شود که همه از این شرکت ثروتمند راضی و خوشنود باشند.

اپل

براساس گزارش تلگراف، شركت اپل خواسته يا ناخواسته به واسطه فعاليت‌هايي كه در راستاي توسعه تجارت خود دارد، به شركت‌هاي ديگر آسيب‌هاي زيادي وارد آورده‌است:

  • از دست رفتن طرفداران توئيتر

ديك كاستلو مدير اجرايي شركت توئيتر مي‌گويد وجود نقصي مخفي در iOS8 شركت اپل كه با تلفيق توئيتر با اين سيستم عامل در ارتباط است، باعش شده توئيتر بيش از چهار ميليون نفر از كاربران فعالش را از دست بدهد. يك چهارم اين كاربران iOS 8 را دانلود كرده‌اند و به دليل اينكه رمز عبور خود را فراموش كرده‌اند، ديگر هرگز اپليكيشن توئيتر را باز نكرده‌اند، و سه ميليون كاربر ديگر نيز به واسطه ايجاد تغيير در بخش خوانش مرورگر Safari كه مانع از مرور خودكار توئيت‌ها مي‌شود، توئيتر را كنار گذاشته‌اند.

  • تضعيف اقتصاد فنلاند

الكساندر استاب نخست‌وزير فنلاند در اكتبر سال گذشته شركت اپل را به خاطر تضعيف اقتصاد اين كشور ملامت كرد و گفت فكر مي‌كنم مي‌توان گفت آي‌فون شركت نوكيا و آي‌پد صنعت كاغذ فنلاند را نابود كرد، اما ما بازخواهيم‌گشت. از سال 2007،‌دوران طلايي نوكيا كه ارزش سهام آن درحدود 150 ميليارد دلار بود، ارزش سهام اين شركت 75 درصد سقوط كرده‌است.

  • حذف اسكنر انگشت در گوشي موتورولا

دنيس وودسايد مدير اجرايي سابق شركت موتورولا در مصاحبه‌اي با تلگراف گفت اسمارت‌فون نكسوس 6 اين شركت در فرورفتگي پشتش داراي يك اسكنر اثر انگشت بود، اما شركت اپل پيش از آن بهترين تامين‌كننده اسكنر اثر انگشت را به خدمت خود گرفته بود.

  • سقوط سهام فروشگاه JB HI-FI

فروشگاه استراليايي JB Hi-Fi مقصر اصلي كاهش ارزش سهام خود را در ماه آگوست 2014 شركت اپل و تبلت‌هاي آي‌پد اين شركت اعلام كرد زيرا به گفته اين شركت،‌شركت اپل محصولاتش را بيش از اندازه خوب مي‌سازد. اين محصولات به شدت مقاوم، مستحكم و زيبا هستند و عمر باطري آنها بسيار بادوام است،‌از اين رو كسي براي خريداري مدلي بهتر يا جديد‌تر احساس نياز نمي‌كند.

  • ركود موسيقي

نيك ميسون درامر گروه موسيقي پينك‌فلويد معتقد است شركت اپل كارهاي بزرگي انجام داده‌است،‌اما در روند كاهش قيمت محصولات موسيقي نيز دست داشته‌است. وي در مصاحبه‌اي درباره نتيجه واگذاري آلبوم گروه U2 كه در مشاركت را آي‌تيونز انجام گرفته‌بود، گفت: اين پروژه اپل كه آلبوم هنرمندان را در برابر مبالغ چندين ميليون دلاري خريداري مي‌كند و در اختيار كاربرانش قرار مي‌دهد، شايد در ابتدا براي هنرمند پيشنهادي فوق‌العاده به نظر بيايد، اما نتيجه‌اي معكوس دارد و باعث مي‌شود فرهنگ خريداري اثر هنري و موسيقي در ميان مخاطبان تغيير كند.

  • سرگرداني راننده‌ها

تعدادي از رانندگاني كه راهي شهر ميلدوراي استراليا تردد دارند، گزارش كردند كه برنامه نقشه‌هاي اپل باعث سرگرداني آنها شده‌است زيرا موقعيت شهر در نقشه اپل 72 كيلومتر دورتر از موقعيت اصلي آن نمايش داده شده‌است. تعدادي از اين راننده‌ها پس از گمراه شدن و ورود به مسيرهاي نادرست،‌دچار دردسر شده و خودروي آنها به دليل گرماي شديد دچار نقص شد. شركت اپل كمي پس از اين رويداد سيستم خود را به روز رساني كرد تا اين معايب برطرف شوند.

  • كنده شدن موهاي سر

در سپتامبر 2014 و كمي پس از آغاز فروش عمومي آي‌فون 6 و آي‌فون 6 پلاس، تعدادي از خانم‌هاي كاربر به شركت اپل شكايت كردند كه موهاي آنها حين مكالمه ميان نمايشگر شيشه‌اي و قاب آلومينيومي اين گوشي گير كرده و پس از دور كردن گوشي موهاي آنها از جا كنده مي‌شود.

کد خبر 286644

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha