همشهری آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران گفت که۱۶۸ کشور جهان امروز عضو کنوانسیون بین‌المللی رامسر هستند که دو هزار و۱۸۸ تالاب این کشورها به نام رامسر نام‌گذاری شده است.

ناصر مهردادی

به گزارش خبرنگار ایرنا، "ناصر مهردادی" عصر پنجشنبه در آیین گرامیداشت چهل و چهارمین سالروز تاسیس کنوانسیون بین‌المللی رامسر مربوط به حفاظت از تالاب‌ها در محل کاخ موزه رامسر افزود: مساحت این تالاب‌ها که به نام رامسر نامگذاری شده بیش از 2 میلیون و 800 هزار هکتار و در 168 کشور عضو کنوانسیون قرار دارد.

وی با اشاره به این که دو تالاب در مازندران در کنوانسیون بین‌المللی رامسر به ثبت رسیده است، گفت: تالاب‌های زیبای دیگری نیز در مازندران داریم که موظف به حفاظت از همه آن‌ها هستیم.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران افزود: با تاسف هیچ کاری در مازندران برای کنوانسیون جهانی رامسر صورت نگرفته و در کشور نیز این موضوع به خوبی شناخته نمی‌شود که نیاز است برای معرفی مناسب این کنوانسیون مهم بین‌المللی برنامه‌ریزی کنیم.

مهردادی در ادامه تصریح کرد: سایت کنوانسیون بین‌المللی رامسر نیز طراحی شده و قرار است در مراسمی که در اسفند ماه با حضور خانم ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می‌شود، کار خود را به طور رسمی آغاز کند.

کنوانسیون بین‌المللی رامسر سال 1971 میلادی با هدف حفاظت از تالاب‌ها و پرندگان مهاجر به امضای 18 کشور رسید و بعدها کشورهای دیگری هم به آن پیوستند به گونه‌ای که هم اکنون تعداد اعضای آن به 160 کشور افزایش یافت.

کشورهای عضو این کنوانسیون موظفند تا از تالاب‌های ثبت شده که با نام تالاب رامسر مشخص می‌شوند، حفاظت کنند.

دوم فوریه هر سال برابر با سیزدهم بهمن، روز جهانی تالاب‌ها نام دارد.

کد خبر 286516

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha