همشهری آنلاین: رئیس جمهور روسیه نقشه راه مقابله با تحریم‌های غرب علیه این کشور را امضا کرد.

رئیس جمهور روسیه

به گزارش واحد مرکزی خبربه نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، ولادیمیر پوتین نقشه راهی را برای محدود کردن تاثیر تحریم های غرب علیه روسیه ترسیم کرد. این نقشه راه شامل تشویق رونق اقتصادی با استفاده از امکانات داخلی این کشور است.

طرح مورد نظر پوتین شامل افزایش تولید بخش های صنعتی و کشاورزی در روسیه برای تامین نیاز داخلی و سپس صادرات است. ساماندهی نظام بانکی و حمایت از شرکت های کوچک و متوسط از جمله دیگر بخش های این طرح است.

سرمایه گذاری دربخش های اقتصادی

ولادیمیر پوتین دستور برداشت از صندوق های ذخیره ملی از جمله صندوق رفاه ملی روسیه را برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی صادر کرد. سرمایه صندوق رفاه ملی روسیه شصت و شش میلیارد و پانصد میلیون دلار است.

گسترش روابط با کشورهای دوست روسیه مانند چین، ایران و مصر و امضای توافقنامه هایی برای تسهیل تبادل تجاری و سرمایه گذاری دیگر بخش های طرح پوتین است.

غرامت آلمان به روسیه

از سوی دیگر دومای روسیه قصد دارد کمیته ای را برای ارزیابی زیان های آلمان به اقتصاد شوروی در زمان جنگ جهانی دوم تشکیل دهد تا زمینه درخواست گرفتن غرامت از آلمان فراهم شود.

میخائیل بیکداریف نماینده دوما این زیان ها را سه تا چهار هزار میلیارد یورو برآورد کرد که برلین باید آن را به مسکو پرداخت کند.

اظهارات دبيركل قبلي ناتو در باره سياست هاي پوتین

آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل پیشین سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز جمعه اعلام کرد: جاه طلبی های ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه فراتر از اوکراین است و ممکن است به یک کشور حوزه بالتیک حمله کند تا همبستگی غرب را محک بزند.

طی روزهای اخیر درگیری ها بین نیروهای دولتی و جدایی طلبان هوادار روسیه در شرق اوکراین شدت گرفته است.

راسموسن به روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف گفت: « باید فراتر از اوکراین را دید. پوتین می خواهد موقعیت روسیه را به عنوان یک قدرت بزرگ، به این کشور بازگرداند. احتمال زیادی وجود دارد که وی برای آزمودن ماده پنج پیمان ناتو، به یکی از کشورهای حوزه بالتیک حمله کند.»

براساس ماده پنج پیمان آتلانتیک شمالی، حمله مسلحانه به یکی از کشورهای عضو، به عنوان حمله به همه کشورهای عضو تلقی می شود و در نتیجه، ناتو موظف به مقابله با آن است.

کد خبر 286423

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha