شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۶:۲۳
۰ نفر

لادن نصیری: 1 - یاد بگیرید که احساساتتان را تخلیه کنید. احساسات خود را سرکوب نکنید و به درون خود نریزید.

 اندوه‌های خود را با آدمی قابل اطمینان مطرح کنید. به خاطر داشته باشید که احساساتی که بیان شده‌اند دیگر به همان اندازه گذشته ناخوشایند نیستند.

2 - از مقایسه خود با دیگران و تحسین ارزش‌های آنها و تحقیر آنچه خود دارید بپرهیزید.

3 - به جنبه معنوی زندگی‌تان توجه کنید و آرام باشید.

4 - تمرین کنید که مثبت و امیددهنده باشید. هر گاه واژه‌ای امیدوارکننده به دیگران اهدا می‌کنید نه تنها احساس بهتری خواهید داشت بلکه شخصیت مثبت خود را نیز قوام بیشتری خواهید بخشید.

5 - آرام باشید. شما می‌توانید به وسیله کتابهای مختلف، نوار، برنامه‌ها و کلاس‌ها و ابزار دیگر، آرامش یافتن را بیاموزید. آرامش، توان ذهنی‌تان را بهبود می‌بخشد. به سلامت جسمی‌تان کمک می‌کند و احساسات خوشاید را جایگزین اضطراب و تنش‌های درونی‌تان می‌کند.

6 - زمانی را برای بازی در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که بازی، فعالیتی است که صرفاً‌ به خاطر حس خوبی که به شما می‌دهد به آن می‌پردازید. به خودتان یادآوری کنید که استحقاق صرف وقت برای بازی و تفریح را دارید.

7 - اگر در محیط کار،‌ جای شایسته‌ای ندارید، شغل‌تان را تغییر دهید. اما ابتدا خوب بیندیشید که آیا واقعاً‌ این کار شماست که آزاردهنده است یا نگاه مردم نسبت به آن، باعث ایجاد حس حقارت در شما شده است. به جای جنبه‌های آزاردهنده، به چیزهای خوبی که در شغل‌تان هست فکر کنید. به خاطرداشته باشید هر شغلی ممکن است دارای جنبه‌های نه چندان مطلوب باشد.

8 - به عضلاتتان ورزش دهید، به پیاده‌روی بروید و دوچرخه سوار شوید. اتومبیل را به جای جلوی در خانه، کمی دورتر متوقف کنید. برای تمرین و ورزش حتماً‌ لازم نیست لباس‌های رنگارنگ تن‌تان کنید یا عضو یک باشگاه ورزشی شوید.

9 - نه گفتن را بیاموزید. هر چه پاسخ منفی به انتظارها و درخواست‌های نامعقول دیگران برایتان آسان‌تر شود، احساس عزت نفس‌تان افزایش خواهد یافت. زمانی هم که به تقاضاهای معقول پاسخ مثبت می‌دهید، هم در مورد خودتان و هم در مورد طرف مقابلتان احساس بهتری خواهید داشت.

10 - لبخند را فراموش نکنید، به خصوص به خودتان. به نکات مثبت دنیای اطرافتان نگاه کنید. راحت باشید و گاهی کارهای «غیرعاقلانه» و کاملاً‌ غیرمنتظره انجام دهید.

11 - با چند نفر که بتوانید روی حمایت عاطفی آنها حساب کنید، گروه‌ کوچکی تشکیل دهید و میان خود همفکری و توافق ایجاد کنید. هر گاه از شما خواسته شد  کمک‌های مشورتی خود را به دیگران ارائه کنید. نخستین گام برای این کار آن است که بدون قطع صحبت دیگران، به دقت به آنها گوش دهید.

12 - از حق انسانی خود دفاع کنید. اجازه ندهید دیگران تحقیرتان کنند. وقتی آدم‌ها چنین می‌کنند معنی‌اش این است که از شما انتظار بی‌نقص بودن دارند و خب، اگر شما آنها را سرجایشان بنشانید ممکن است دلخور هم شوند!

کد خبر 28639

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز