همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: وحدت و همدلی عامل نجات مسلمانان از زیر یوغ مستکبران و پیروزی آنان در مقابل دشمنان اسلام است.

حسین سلامی

به گزارش ایرنا، سردار حسین سلامی روز چهارشنبه در مراسم معارفه فرمانده جدید قرارگاه قدس جنوب شرق سپاه کشور با بیان این که دشمنان معماران تخریب وحدت امت اسلامی هستند افزود: تجربه نشان داده است هرگاه مسلمانان غفلت کردند، مستکبران سرنوشت آنان را به دست گرفتند و آنان را از وادی نور به مسیر ظلم، جهل و بردگی هدایت کردند.

وی ادامه داد: در یک دوره غفلت و سستی مسلمانان، انگلیس، آمریکا و کشورهای اروپایی یک غده سرطانی به نام رژیم اشغالگر قدس را در شرق مدیترانه بر مسلمانان مسلط کردند به شکلی که آنها در جنگ های متعدد تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اعراب را شکست می دادند.

سردار سلامی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران سبب بیداری مسلمانان شد، افزود: در سایه این بیداری دیگر آمریکا نتوانست رژیم صهیونیستی را در هیچ جنگی حتی در مقابل گروه های کوچک جهادی مسلمان پیروز کند.

وی ادامه داد: هر گاه که مسلمانان وحدت و همدلی را از دست دادند و تحت تاثیر استراتژی ها و سیاست های وحدت شکن دشمنان قرار گرفتند و برادری هایشان را در امتداد تفاوت های کوچکشان شکستند، در آنجا شکست خوردند.

وی تصریح کرد: از تاکیدات مهم قرآن کریم امت واحده است زیرا هر زمانی که مسلمانان غفلت کردند، دشمنان اسلام از طوایف و قبایل به عنوان عاملی برای جنگ استفاده کردند.

سردار سلامی قبایل مختلف اسلامی را عامل شناخت، وحدت، مهربانی و همدلی دانست و گفت: قبایل نباید به گفته قرآن عاملی برای تفرقه باشند زیرا دشمنان اسلام کمر به نابودی مسلمانان بسته اند و برای آنان شیعه و سنی فرقی نمی کند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: دشمنان اسلام زمانی از دشمنی با مسلمانان دست بر می دارند که آنان از دین خود دست برداشته باشند.

وی انقلاب اسلامی ایران را انقلاب مستضعفان دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران در پرتو رهبری، عدالت، آزادی، اقتدار، استقلال، سربلندی راه بازگشت به هویت دینی و ملی را برای ایرانیان به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: امام امت (ره) در متن انقلاب منظومه اصیل سعادت ملت ایران را برای همه جهانیان عرضه کرد به طوری که این منظومه نه فقط ملت ایران بلکه همه امت اسلام را در مسیر عزت جاودانه قرار می دهد.

سردار سلامی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران زوال و مرگ سیاست های مستکبران را به ارمغان آورد، افزود: این طبیعی بود که چنین انقلابی در مسیر حرکت خود با چالش ها، فشارها، توطئه ها و موانع قدرت های مسلط و متحدان منطقه ای استکبار رو به رو شود زیرا این انقلاب مسلمانان را از ذلت، بردگی و وابستگی دشمنان نجات داد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران مرگ تدریجی تسلط قدرت های بزرگ در جهان اسلام را به ارمغان آورد به طوری همگان امروز شاهد پیروزی های مسلمانان بر مستکبران هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که دشمنان به دنبال نشان دادن چهره ای خشن و بی رحم از اسلام هستند، افزود: آنان با راه اندازی گروه های تکفیری در کشورهای مختلف اسلامی به دنبال اجرایی کردن این نقشه شوم خود هستند اما بدانند با آگاهی و بصیرت امت اسلامی هرگز موفق نخواهند شد.

سردار سلامی گفت: ایران اسلامی برای نجات همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی در دیگر کشورها و بلاد اسلامی تلاش کرده و می کند زیرا همه آنان برادران دینی ما هستند.

وی شهید شوشتری را یک مرد استثنایی و اسوه خواند و افزود: این شهید بزرگوار همچون دیگر مردان بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران در راه امنیت مردمان آبرومند، با شرافت و بزرگ سیستان و بلوچستان شرب شهادت را نوشید.

سردار سلامی گفت: عزت، آرامش و امنیت امروز سیستان و بلوچستان حاصل رشادتهای شهیدانی همچون شوشتری، محمد زاده در کنار همکاری و همراهی بزرگان و سران طوایف استان است.

آیین تودیع و معارفه فرمانده قرارگاه منطقه ای قدس نیروی زمینی سپاه امروز (چهارشنبه) با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار شادمانی معاون عملیاتی فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح، استاندار سیستان و بلوچستان، فرماندهان سپاه استان های هرمزگان و کرمان، میرشکاری معاون استاندار، مولوی سلامی نماینده اهل سنت استان در مجلس خبرگان رهبری، شماری از مسوولان استانی، علما و روحانیون شیعه و سنی، معتمدان و بزرگان طوایف استان در ستاد تیپ 110 سلمان نیروی زمینی سپاه زاهدان برگزار شد.

در این مراسم، سردار «محمد مارانی» به عنوان فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور و سردار «امان الله گشتاسبی» به عنوان جانشین فرمانده قرارگاه قدس معرفی شدند و از زحمات سردار منصوری و سردار مرتضوی فرمانده و جانشین سابق این قرارگاه قدردانی شد.

کد خبر 286360

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha