همشهری آنلاین: بیست و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم عصر جمعه 19 مرداد در آستانه جشن مبعث باحضور آقای رئیس‌جمهور در محل سالن اجلاس سران آغاز شد

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این دوره از مسابقات بیش از هشتاد  قاری و حافظ قرآن از بیش از پنجاه کشور آسیایی، اروپایی، آفریقایی و منطقه اقیانوسیه به مدت یک هفته با یکدیگر رقابت می‌کنند. [گزارش تصویری از این مسابقات]

در دوره بیست و چهارم مسابقات بین المللی قرآن کریم چهل و پنج کشور در رشته قرائت و نه کشور در رشته حفظ قرآن کریم شرکت کرده‌اند.

در این دوره شصت مقاله پژوهشی درباره مفاهیم قرآن ارزیابی خواهد شد که سی مقاله را پژوهشگران علوم قرآنی از داخل و سی مقاله دیگر را محققان خارجی ارائه کرده‌اند.

همچنین شش استاد برجسته قرآن از ایران و هفت استاد خارجی از کشورهای امارات، تونس، عراق، ‌لبنان، مغرب و مصر و شش ایرانی داوری دوره بیست و چهارم مسابقات بین‌المللی قرائت و حفظ قرآن  کریم را به عهده دارند و یک هیئت پنج نفره مشترک نیز بر کار داوری نظارت می‌کنند.

بنا بر این گزارش قرار است به نفرات برتر اول تا پنجم در این دوره مسابقات به ترتیب هفت میلیون و پانصد هزار تومان، شش میلیون تومان، چهار میلیون و پانصد هزار تومان، سه میلیون تومان و یک میلیون و پانصد هزار تومان به عنوان جایزه نقدی پرداخت شود و برای هر یک از رتبه‌های برتر ارائه‌کنندگان مقالات در رشته مفاهیم نیز یک میلیون تومان جایزه نقدی در نظر گرفته شده‌است.

در آیین گشایش این دوره از مسابقات شمار زیادی از مقامات کشوری و لشکری و علاقه‌مندان به محافل قرآنی حضور دارند.

کد خبر 28625

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز